ابزارهای ضروری برای طراحی سایت – بخش دوم

ابزارهای ضروری برای طراحی سایت – بخش دوم

در بخش اول ، دو ابزار ضروری طراحی سایت ، یعنی مرورگر ها و ادیتور های متنی معرفی کردیم. در ادامه ، به صورت مفصل تر انواع ادیتور های متنی که برای درج کدهای مختلف و ویرایش آن ها مورد استفاده قرار میگیرند را معرفی می کنیم.

ابزارهای مهم و کاربردی در طراحی صفحات وب
دو ابزار اصلی برای ویرایش کد که به صورت پیش فرض در انواع سیستم عامل ها وجود دارند ، Notepad در ویندوز و TextEdit در سیستم عامل مک است.
معرفی ادیتور های متنی  ادامه مطلب ...

بخش های مختلف یک سایت

بعد از این که با ابزارهای اولیه برای طراحی سایت آشنا شدید و البته آشنایی مقدماتی با انواع زبان ها نظیر HTML پیدا کردید ، لازم است با بخش های تشکیل دهنده یک وب سایت استاندارد جهت طراحی وب سایت کاملی آشنا شوید. این بخش ها را در ادامه معرفی می کنیم.

هر سایت از چه بخش هایی تشکیل شده است؟
در هر سایت معمولا بخش هایی به صورت اختصاصی و بخش هایی به صورت عمومی و استاندارد قرار میگیرد. در اینجا بخش های ثابت هر سایت را معرفی و بررسی می کنیم:
هدر سایت
هدر بخشی از سایت است که لوگو و عنوان کمپانی یا شرکت درج میشود. این بخش ، اولین منطقه ای است که کاربر با آن مواجه میشود . لذا توجه به هدر در طراحی سایت ضروری است.
نوار پیمایش یا Navigation Bar
نوار پیمایش ، باکسی جداگانه است که در طراحی سایت ها درج میشود و معمولا حاوی لینک های مفید وب سایت است. این نوار بسته به نوع قالبی که استفاده می کنید ، می تواند در بخش بالایی ، سمت چپ و یا راست قرار بگیرد. سه کلاس برای طراحی نوار پیمایش در صفحات وب وجود دارد که در حال حاضر متداول ترین و مدرن ترین آن در طراحی سایت ، نوار پیمایشی است که با حرکت موس روی آن باز می شود.

بخش های مختلف یک سایت

  ادامه مطلب ...

ابزارهای ضروری برای طراحی سایت

ابزارهای ضروری برای طراحی سایت

بعد از این که با تعریف طراحی وب سایت آشنا شدید ، مهم ترین موضوع ، ابزارهایی ضروری برای طراحی یک وب سایت می باشد که قطعا سوال بسیاری از کاربران مبتدی می باشد. این که درطراحی وب چه ابزاری را به کار گیریم و با استفاده از چه نرم افزارهایی به طراحی سایت مشغول شویم ، مهم ترین بخش در یادگیری طراحی سایت است و در این مقاله و مقاله بعدی ، به اختصار با آن ها آشنا خواهید شد.

معرفی ابزارهای ضروری برای طراحی سایت

مرورگر ها و ادیتور ها جهت کدنویسی ( در صورت نیاز) ، مهم ترین ابزارها در طراحی وب سایت هستند. البته بسیاری از افراد از ابزارهای دیگری نظیر فوتوشاپ نیز استفاده می کنند که این مورد بر اساس نوع کدنویسی و انتخاب سیستم مدیریت محتوا ، متفاوت است.
 

 مرورگرهای مدرن
مهم ترین و بهترین مرورگر های موجود برای طراحی وب سایت عبارتند از:
Mozilla Firefox 3+
Google Chrome
Apple Safari 4+
Opera 10+
Microsoft Internet Explorer 8
در صورتی که در حال حاضر از مرورگر هایی به جز مرورگرهایی که ادامه معرفی شد استفاده می کنید ، اولین گام برای طراحی وب سایت ، تغییر مرورگر فعلی شماست.
چرا باید مرورگرهای مدرن را به کار ببریم؟
پاسخ این سوال روشن است. در صورتی که شما طراحی وب سایت خود را با HTML انجام می دهید ، HTML5 در حال حاضر نسخه جدید زبان نشانه گذاری در صفحات وب و برای طراح وب سایت است . مرورگر های قدیمی ، قادر نیستند این زبان را درک کنند و به صفحات وب تبدیل کنند.
ادیتور های متنی
فایل های HTML ، اسناد متنی با فرمت خاص هستند که برای ساخت آن ها ، از نرم افزارهای مخصوصی که برای طراحی صفحات سایت عرضه شده اند ، نظیر Dreamweaver استفاده میشود. در حقیقت سیستم عامل های مختلف ، برخی از برنامه ها را از پیش نصب شده دارند و این برنامه ها ضروری هستند.
برای آشنایی با انواع ادیتور های متنی و کاربرد آن ها در طراحی سایت ، مقاله بعدی را دنبال کنید.


منبع: ابزارهای ضروری برای طراحی سایت

آیا نسخه آفلاین سایت خود را ساخته اید؟

آیا نسخه آفلاین سایت خود را ساخته اید؟

نحوه فعال سازی نسخه آفلاین سایت

نسخه آفلاین سایت چیست؟
ویژگی به نام Application Cache وجود دارد، با این خاصیت که قابلیت ذخیره سازی تمام قسمت های سایت، به صورت آفلاین را دارد. در نتیجه فایل های JS وCSS و HTML همچنین تصاویر و دیگر اطلاعات سایت را برای کاربران ارسال می کند.
فعالسازی Offline Web Apps برای زمانی کاربرد دارد که کاربران متصل به اینترنت نبوده و قادر خواهند بود به سایت های مورد نظر دسترسی پیدا کنند.  ادامه مطلب ...

معرفی بوت استرپ و کاربرد آن

معرفی بوت استرپ و کاربرد آن

در معرفی بوت استرپ باید گفت که یک چهار چوب front-end قدرتمند برای توسعه سریع و راحت وب می باشد. بر اساس قالب های طراحی HTML و CSS در بخش های تایپوگرافی، فرم ها، دکمه ها، جداول، آرشیو، منو ها، هشدار ها، زبانه ها و بسیاری از پسوند های جاوا اسکریپت می باشد.
از کاربرد های Bootstrap این است که قابلیت ایجاد طراحی سایت ریسپانسیو را می دهد.

معرفی مزایای بوت استرپ

از بزرگترین مزایای بوت استرپ این است که مجموعه ای کامل از ابزار رایگان را در اختیار کاربران قرار داده است. همچنین طراحی وب انعطاف پذیر و پاسخگو (Responsive Web Design) از ویژگی های بوت استرپ می باشد.

از دیگر کاربرد های بوت استرپ

صرفه جویی در وقت
از کاربرد های Bootstrap این است که با قرار دادن طراحی قالب های آماده و انواع کلاس ها موجب می شود تا شما بتوانید در مقدار زیادی از زمان صرفه جویی کرده و تمرکزتان را روی دیگر موضوعات توسعه وب بکار بگیرید.

ویژگی Responsive بوت استرپ
با استفاده از بوت استرپ، براحتی قادر به ایجاد طراحی های Responsive خواهید شد. ویژگی های Responsive بوت استرپ موجب می شود تا وب سایت طراحی شده روی صفحه نمایش دستگاه های مختلف مطابقت داشته باشد. 

ادامه مطلب ...