آیا نسخه آفلاین سایت خود را ساخته اید؟

آیا نسخه آفلاین سایت خود را ساخته اید؟

نحوه فعال سازی نسخه آفلاین سایت

نسخه آفلاین سایت چیست؟
ویژگی به نام Application Cache وجود دارد، با این خاصیت که قابلیت ذخیره سازی تمام قسمت های سایت، به صورت آفلاین را دارد. در نتیجه فایل های JS وCSS و HTML همچنین تصاویر و دیگر اطلاعات سایت را برای کاربران ارسال می کند.
فعالسازی Offline Web Apps برای زمانی کاربرد دارد که کاربران متصل به اینترنت نبوده و قادر خواهند بود به سایت های مورد نظر دسترسی پیدا کنند.  

مراحل بکار اندازی نسخه آفلاین سایت

ایجاد cache.manifest
اولین قدم برای شروع ایجاد نسخه آفلاین وب سایت، ایجاد فایل cache maniofest می باشد. فایل هایی که در این قسمت هستند، با هر مشاهده کاربر، دانلود شده و cache می شوند.
فایل manifest یک فایل ساده متنی می باشد که باید و نباید های ایجاد cache در سرور را مشخص می کند.
مشخص نمودن نوع محتوا روی سرور
برای اجرای Offline Web Apps، اطمینان از این که سرور، فایل های manifest را برای کاربران می فرستد یا نه. پس کافی است نوع اطلاعات این فایل را وارد تنظیمات سرور خود کنید.
ارجاع به فایل manifest در کد HTML
این بخش آخرین مرحله از پیاده سازی Offline Web Apps است. و آن ارجاع دادن به فایل manifest در HTML می باشد. با اضافه کردن manifest به برچسب HTML این کار صورت می گیرد.
قسمت Fallback
Fallback بخشی اختیاری و از ویژگی های دیگر نسخه آفلاین می باشد که می توان در فایل manifest از آن استفاده کرد. هنگامی که فایل یا صفحه ای بارگذاری نشود، وظیفه Fallback این است که تصمیم بگیرد چه فایل یا صفحه ای جایگزین آن شود.

موارد و مشکلات موجود درنسخه آفلاین سایت

به روز کردن محتویات مخزن
از مشکلات تکنولوژی Offline Web Apps به روز کردن محتویان آن می باشد.
در مخزن قرار گرفتن فایل cach.manifest
مشکل Offline Web Apps قرار گرفتن فایل cach.manifest در مخزن می باشد. اگر تنظیمات سرور بگونه ای باشد که اجازه قرار گرفتن فایل manifest را درون مخزن بدهد، مرورگر هم بر همین اساس به جای درخواست فایل از سرور، فایل را از داخل مخزن می خواند.
درصورتی که فایل های سرور تغییر کنند، مرورگر چیزی دریافت نخواهد کرد.


منبع: آیا نسخه آفلاین سایت خود را ساخته اید؟

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.