طراحی سایت ریسپانسیو

تقریبا همه ی مدیران وب سایت ها امروزه نسخه موبایل جداگانه برای وب سایت خود دارند و به دنبال بهینه کردن طراحی سایت خود در انواع دستگاه ها هستند. با عرضه انواع مدل های موبایل نسخه جداگانه موبایل برای وب سایت ها به حاشیه کشیده شد و طراحی وب سایت ریسپانسیو جایگزین آن شد. در زمینه طراحی سایتانتشار موبایل ها، تبلت ها و سایر دستگاه های مشابه با رزولوشن مختلف همواره دغدغه اصلی طراحان بوده است. طراحی سایت به شیوه ریسپانسیو راهکاری مناسب برای برطرف کردن محدودیت های رزولوشن سایت ها و سازگار کردن آن ها با انواع دستگاه ها می باشد. آشنایی با کاربردهای طراحی سایت ریسپانسیو، اهداف و اهمیت استفاده از آن همه و همه برای انتخاب طراحی ریسپانسیو سایت ضروری است.

طراحی ریسپانسیو رویکرد جدیدی در زمینه طراحی سایت است که محیط سایت را با رفتارهای کاربر سازگار می کند. مهم ترین سازگاری در طراحی ریسپانسیو متناسب کردن سایز صفحه یا اسکرین می باشد. شاید بتوان به زبان ساده تر طراحی وب سایت ریسپانسیو را تلفیق لایه بندی ها، تصاویر و متن های به کار برده در صفحات اینترنتی به همراه استفاده هوشمندانه از اصول CSS معرفی نمود. زمانی که کاربر طراحی سایت ریسپانسیو را در دستگاه ها مختلف مشاهده کند به خوبی انعطاف سایت در تغییر ساختار محتوا را مشاهده خواهد کرد.  ادامه مطلب ...

طراحی سایت داینامیک

اغلب افرادی که تصمیم به طراحی سایت میگیرند ترجیح می دهند که فعالیت ها و مطالب خود را به روز نگه دارند.تغییر متداوم سایت و پویایی آن شیوه ای نوین در طراحی سایت است که امروزه به طراحی سایت دینامیکیا پویا مشهور شده است. طراحی وب سایت دینامیک اصطلاحی از پیش تعریف شده نیست و به نسبت نیازهای کاربران تعاریف متفاوتی پیدا می کند. طراحی دینامیک به واسطه برنامه ها، اپلیکیشن ها و ابزارهای جانبی صورت میگیرد و اهداف خاصی نیز به دنبال دارد. اطلاعات زیر شما را به این نوع از طراحی سایت بیشتر آشنا می کند.

موارد طراحی سایت داینامیک
طراحی سایت داینامیک فرمت از پیش تعریف شده ای نیست و توسط سرور و به درخواست مشتری ایجاد میشود.وقتی درخواستی برای باز کردن یک صفحه جدید به سرور اصلی داده میشود فرمان اجرای این صفحات با برنامه خاصی تحت عنوان نرم افزار کمکی برای باز شدن اسناد پویا صادر میشود. در این شیوه صفحات HTML یا XML بسته به خواسته کاربر تبدیل میشوند.از تفاوت های اصلی این شیوه از طراحی سایت با روش های استاتیک یا ثابت که در گذشته استفاده میشد می توان به تغییر محتوا متناسب با زمان و تاریخ خاصی اشاره کرد. برخی در تعریف طراحی وب سایت دینامیک به ساختار محتوا اشاره می کنند؛ چنان چه که در طراحی سایت استاتیک تنها از HTML و CSS استفاده میشد و در طراحی سایت داینامیک اصول اسکریپت گذاری نیز به کار گرفته میشود. 
ادامه مطلب ...

استفاده از دروپال در طراحی سایت

در صورتی که به دنبال طراحی یک سایت کاربر محور هستید، طراحی سایت با HTML یا ابزارهای برتر طراحی سایت نظیر تم های آماده Dreamweaver برای چنین سایتی مناسب نیست. سیستم های مدیریت محتوای موجود مهم ترین و بهترین ابزارهای موجود برای تشکیل صفحات وب منعطف، بهینه با موتور های جست وجو و مدیریت بهتر محتوای وب می باشند.

استفاده از دروپال در طراحی سایت

یکی از بهترین سیستم های مدیریت محتوا وردپرس است که قبلا با نحوه طراحی سایت با استفاده از وردپرس آشنا شده اید.
نمونه دیگری از ابزارهای مدیریت محتوا یا CMS ، دروپال می باشد. در ادامه به صورت مختصر با این پلتفرم و استفاده از دروپال در طراحی سایت آشنا خواهید شد.  ادامه مطلب ...

آموزش طراحی سایت نمونه کار (بخش سوم)

در طراحی سایت نمونه کار یا پورتفولیو بخش های مختلفی باید گنجانده شود. معرفی زمینه و شرح فعالیت و اهداف پروژه تنها بخشی از یک پورتفولیو هستند که در بخش دوم از آموزش طراحی سایت پورتفولیو بدان پرداخته شد. با سایر مواردی که در طراحی وب سایت نمونه کار اهمیت دارند آشنا خواهید شد.

آموزش طراحی سایت نمونه کار (بخش سوم)

نحوه طراحی سایت نمونه کار (پورتفولیو) 

ادامه مطلب ...

آموزش طراحی سایت پورتفولیو (بخش دوم)

طراحی سایت پیش از این که یک حرفه یا مهارت محسوب شود، یک هنر است. طراحی سایت پورتفولیو روشی برای به اشتراک گذاری هنر و مهارت صاحب نمونه کار یا سایر افراد است. اگر کمی دقت کنید مشاهده خواهید کرد که نمونه کار یا پورتفولیو های زیادی در اطراف ما و در شبکه های اجتماعی مختلفی وجود دارد که زمینه مناسبی را برای به اشتراک گذاری پورتفولیو فراهم کرده اند.
طراحی سایت پورتفولیو به وسیله انواع سیستم های مدیریت محتوا امکان پذیر است؛ همان طور که طراحی سایت با وردپرس به سادگی قابل انجام است.

آموزش طراحی سایت پورتفولیو (بخش دوم)

چگونگی طراحی سایت پورتفولیو 

ادامه مطلب ...