ابزارهای ضروری برای طراحی سایت – بخش دوم

ابزارهای ضروری برای طراحی سایت – بخش دوم

در بخش اول ، دو ابزار ضروری طراحی سایت ، یعنی مرورگر ها و ادیتور های متنی معرفی کردیم. در ادامه ، به صورت مفصل تر انواع ادیتور های متنی که برای درج کدهای مختلف و ویرایش آن ها مورد استفاده قرار میگیرند را معرفی می کنیم.

ابزارهای مهم و کاربردی در طراحی صفحات وب
دو ابزار اصلی برای ویرایش کد که به صورت پیش فرض در انواع سیستم عامل ها وجود دارند ، Notepad در ویندوز و TextEdit در سیستم عامل مک است.
معرفی ادیتور های متنی  
این دو ابزار ، برای مشاهده ی کدها به صورت ابتدایی و ویرایش مختصر روی آن ها مناسب هستند.؛ اما اگر می خواهید که به صورت حرفه ای به طراحی سایت بپردازید ، پیشنهاد می کنیم که نرم افزار Notepad++ را برای ویندوز و TextWrangler را روی مک نصب کنید.
هر دو برنامه ، قابلیت هایی نظیر هایلایت کردن کد ها و شماره گذاری خطوط برای یافتن بهتر هر بخش از کد را به کاربر می دهد.
در صورتی که امکان خرید نرم افزار های غیررایگان را دارید ، می توانید از برنامه ی TextMate, Coda و Espresso برای مک و E-TextEditor برای ویندوز استفاده کنید.
کاربرد ادیتور های متنی
به طور کلی این ادیتور ها ، برای ویرایش کدهای html یا Hyper-Text Markup Language هستند. در این برنامه ها ابتدا فایل مدنظر خود را باز می کنید ، در باکس search بخش موردنظر خود را پیدا می کنید و سپس به ویرایش آن میپردازید.
نحوه قرار دادن تگ های html در ادیتور ها
همان طور که می دانید html زبان بسیار ساده است. تنها لازم است با جست وجو ساده ای این تگ ها را شناسایی کنید و سپس حین وارد کردن محتوا ، تگ ها را نیز قرار دهید. تمام این کار ها در طراحی سایت به وسیله ادیتور های متنی انجام میشود.


منبع: ابزارهای ضروری برای طراحی سایت – بخش دوم

نظرات 1 + ارسال نظر
biiitaaa پنج‌شنبه 27 اسفند 1394 ساعت 19:00 http://maloosak.69.mu

امیدوارم سالی که پیش رو دارین....
آغاز روزایی باشه که آرزو دارین....
پیش تا پیش عیدتون مبارکاااااا...^___^
خیلی مشتاقم به منم سر بزنید
8989

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.