آموزش طراحی سایت با وردپرس – بخش سوم

ایلد تم و استایل شیت ها در طراحی سایت با وردپرس ، اهمیت زیادی دارند. این بخش ها به روی سایت مربوط نمیشوند و تنها توسط خود شما قابل مشاهده می باشند. بخش های دیگری که می توانید در یک قالب ویرایش کنید ، هدر می باشد. به جز هدر ، تصاویر نیز گاهی باید ویرایش شوند و نحوه آپلود آن ها تغییر کند.

آموزش طراحی سایت با وردپرس – بخش سوم


طراحی سریع سایت با وردپرس

هدر در طراحی سایت
با معرفی بخش های مختلف سایت ، هم اکنون از اهمیت هدر آگاه هستید. هدر بخشی مهم در سایت است که جذابیت سایت را بیشتر می کند.
ویرایش هدر
وقتی که در فایل استایل شیت صفحه را اسکرول می کنید ، ممکن است بخش های مختلفی مثل #header { را ببینید. این بخش ها برای کنترل یک عنصر خاص در قالب به کارمیروند.
در صفحه مدنظر خود ، کلمه header را جست وجو کنید. برا هدر ها در طراحی سایت ، تعاریف مختلف ارائه میشود. به عنوان مثال رو به روی #header ، ممکن است بخش های دیگری را ببینید که این استایل هدر شما را تعریف کرده است. در هدر ها تصاویر مختلفی به کار گرفته میشوند. برای تغییر این بخش ها باید :
• تصویر جدید را با مشخصات مربوطه جایگزین کنید و یا نام را در کنار تصویر قبلی ، با سایز متناسب با جای هدر در طراحی سایت درج کنید.
• یک عکس جدید ایجاد کنید و نام مربوط را در استایل شیت ویرایش کنید.
هوک ها در هدر
اگر شما طراحی سایت را به صورت حرفه ای انجام می دهید ، قطعا با مفهوم هوک ها آشنا هستید. با استفاده از هوک ها در هر جای سایت از جمله هدر ، به جای ویرایش فایل مشخصی مثل header.php در وردپرس ، از هوک ها استفاده کنید و فایل ها را قرار دهید.


منبع: آموزش طراحی سایت با وردپرس – بخش سوم

خلاقیت در طراحی سایت – بخش دوم

ستفاده از طرح های اسکچ را ، شیوه ای برای طراحی خلاقانه معرفی کردیم.به جز طراحی اسکچ ، موارد دیگری نیز وجود دارد که باید در طراحی خلاقانه سایت در نظر داشته باشید.
چگونه خلاقانه سایت طراحی کنیم؟
استفاده از عناصر دستی
استفاده از عناصر دستی یا به عبارت دیگر ، مواردی که به صورت دستی طراحی می کنید و به صورت دیجیتالی طراحی نشده اند ، می توانند ایده خوبی برای طراحی متفاوت وب سایت ها باشند.

بهره گیری از طرح و نقش های قدیمی

خلاقیت در طراحی سایت – بخش دوم

  ادامه مطلب ...

معرفی سرویس Google’s Material Design – بخش دوم

ا بخش های اصلی این سرویس ، یعنی Material و Motion آشنا شدید و دریافتید که این دو بخش ، مجموعا به شما کمک می کنند که در طراحی سایت هر یک از عناصر به چه نحوی و در کجای سایت قرار بگیرند.
سرویس Google’s Material Design کاملا رایگان است. هر یک از این بخش ها شاید در نگاه اول کمی پیچیده به نظر برسند ، اما با مطالعه بررسی هر یک از این بخش ها در معرفی سرویس Google’s Material Design ، به سادگی می توانید از این خدمات گوگل در طراحی سایت استفاده کنید.معرفی سرویس Google’s Material Design – بخش دوم

آموزش کار با سرویس Google’s Material Design

بخش های مختلف material 
به طور کلی این بخش با قسمت های استاتیک یا ثابت در طراحی سایت سرو کار دارد. بخش های ثابت سایت مثل قالب اصلی سایت عناصر مختلفی نظیر رنگ ، شکل ، استایل و حتی فونت را دارند که این بخش به آن ها میپردازد. این پارامتر ها در ادامه لیست شده اند:
• رنگ
• تایپوگرافی
• طرح بندی
رنگ در طراحی سایت
رنگ مهم ترین بخش در طراحی سایت است و تاثیر مستقیم با روان و روح کاربر دارد. رنگ سایت شما می تواند تعیین کند که یک کاربر چه موقعی از بازدید سایت شما خسته میشود و جدا از مطالب سایت ، جذب طراحی آن میشود. تمامی پارامترهای روحی هر فرد با استفاده از رنگ ها قابل توصیف می باشد. رنگ ها طبقه بندی گسترده ای دارند و تئوری رنگ ها در طراحی سایت گویا همین قضیه می باشد.
یک پالت برای طراحی وب سایت با استفاده از نمره ها یا کدهای هر رنگ به صورت استاندارد قابل استفاده می باشد. این رنگ ها ، به عنوان پایه یا فوندانسیون طراحی سایت در نظر گرفته میشوند. با جست وجوی ساده این پالت رنگ ، می توانید از آن به عنوان یک الگو مناسب جهت طراحی سایت استفاده کنید.


معرفی سرویس Google’s Material Design

اگر شما طراحی وب سایت انجام می دهید، مطمئنا نیاز به وجود یک زبان ، استاندارد و یا قانون کلی برای طراحی سایت که از هر نظر برای گوگل بهینه باشد را حس کرده اید.

این که همه ی طراحان از یک استراتژی تبعیت کنند و در کنار آن ، ایده های خود را پیاده کنند ، یک اصل برای طراحی سایت است که تا چندی قبل وجود نداشت و بنابراین شاید یک نظام واحد برای طراحی سایت وجود نداشت. اما اکنون یک سرویس جدید توسط گوگل معرفی شده است که با تکیه بر طراحی کلاسیک ، اصول و مواد اولیه لازم برای طراحی سایت را معرفی می کند. در ادامه با این سرویس ، Google’s Material Design ، آشنا می شوید.

معرفی سرویس Google’s Material Design

 

ادامه مطلب ...

آموزش طراحی سایت با وردپرس

اگر دانش زیادی در ارتباط با زبان های برنامه نویسی مختلف نظیر HTML ندارید ، استفاده از وردپرس در طراحی سایت ، بسیار کاربردی تر و ساده تر خواهد بود. هرچند که حتی با استفاده از وردپرس و آشنایی با وردپرس درطراحی سایت ، همچنان نیاز به آشنایی ابتدایی با زبان های HTML، CSS و…حس میشود ؛ اما می توان با استفاده از دسترسی های ساده ای که در وردپرس تعبیه شده است ، به سادگی طراحی قالب یا تم سایت را انجام داد و نهایتا برای هر کاربری و مطابق با سلیقه آن ها ، سایت را سفارشی یا شخصی سازی کرد. آموزش طراحی سایت با وردپرس را به روش یک مجموعه آموزشی در ادامه ، مطالعه خواهید کرد.

آموزش طراحی سایت با وردپرس

  ادامه مطلب ...