طراحی سایت فروشگاهی

فروشگاه آنلاین شیوه ای از تجارت الکترونیک است که به واسطه طراحی سایت فروشگاهی ممکن می شود. کسانی که قصد معرفی و عرضه محصولات خود را به صورت آنلاین دارند مشابه با خرید یک مکان برای تاسیس فروشگاه باید به شیوه طراحی سایت فروشگاهی اهمیت دهند. امروزه سایت فروشگاهی بهترین شیوه کسب درآمد از طریق اینترنت برای صاحبان مشاغل و کسب وکار است و توجه به کاربرها، اهمیت طراحی سایت فروشگاهی و شیوه راه اندازی آن در ثبت سفارش طراحی سایت مهم است.

موارد طراحی سایت فروشگاهی


وب سایت فروشگاهی درگاهی مستقیم برای خرید الکترونیکی است که به واسطه درگاه های پرداخت و مرورگر ها و البته اتصال به اینترنت در منزل امکان پذیر شده است. طراحی سایت فروشگاهی به نام های دیگری نظیر طراحی فروشگاه آنلاین، طراحی بازار اینترنتی ، طراحی فروشگاه آنلاین و…میان علاقمندان به راه اندازی این وب سایت ها متداول است.  

مراحل طراحی سایت فروشگاهی


اولین بار ایده راه اندازی وب سایت های فروشگاهی و تاسیس فروشگاه آنلاین در سال 1960 مطرح شد.امروزه برخی فروشگاه های اینترنتی را با نام های دیگر نیز می شناسند. مثلا اگر طراحی سایت فروشگاهی به واسطه وردپرس صورت گرفته باشد برخی تصور می کنند ووکامرس همان فروشگاه اینترنتی است. به هرصورت افزونه های زیادی برای تاسیس فروشگاه اینترنتی وجود دارد که طراحی سایت های فروشگاهی را ساده تر از گذشته کرده اند.
در قیاس فروشگاه اینترنتی با اقلام فیزیکی در فروشگاه های واقعی و غیرمجازی نباید تفاوتی حس شود؛ بنابراین شیوه طراحی وب سایت های فروشگاهی مسئله ای پرچالش در امر طراحی سایت می باشد.

به طور کلی خرید اینترنتی هم برای فروشنده و همینطور مشتری مزایای زیادی دارد. مشتری علاوه بر صرفه جویی در زمان، قدرت انتخاب خوبی خواهد داشت، زیرا می تواند دقیقا بر اساس نیاز خود قیمت و نوع کالا را انتخاب کند و یا حتی اسم و مدل مورد نظر را در سایت فروشگاهی بیابد. فروشنده دیگر نگران جا و مکان نیست پس هر میزانی که بخواهد می تواند به شکل نامحدود کالاهای خود را در سایت فروشگاهی خود ارائه کند؛ دیگر به نیروی انسانی نیاز ندارد چون خودش به تنهایی هم می تواند کار را کنترل کند و مهمتر از همه آنکه تعطیلی در فروشگاه اینترنتی راهی ندارد. بیست و چهار ساعت شبانه روز این وبسایت آنلاین و در دسترس مردم است. آمارها نشان می دهد که در ساعات پایانی شب کاربران برای جستجوی اینترنتی کالای مورد نظر بیشتر وقت می گذارند، پس شکی در مفید واقع شدند وب سایت فروشگاه اینترنتی نیست



کاربردهای طراحی سایت فروشگاهی

بد نیست بدانید که طراحی سایت هایی که با تاسیس فروشگاه های آنلاینهمراه هستند تنها هدف آن ها عرضه کالا به صورت فیزیکی نیست. گاهیفروشگاه های اینترنتی اقلامی را به صورت مجازی، سرویس یا مشاوره به دیگران عرضه می کنند. از این نظر می توان کاربردهای دیگری را برایطراحی سایت فروشگاهی در نظر گرفت:
• وب سایت ارگان ها،موسسات و اداره های رسمی
• وب سایت های ثبت نام و درج مشخصات
• وب سایت های فروش کالا
• وب سایت های دانلود
امکانات کلیدی طراحی سایت فروشگاهی


اهداف طراحی سایت فروشگاهی

خریداران تنها به قیمت های یک سایت فروشگاهی جذب نمیشوند؛ بلکه شیوه طراحی سایت برای یک خریدار مهم ترین قدم جهت پیگیری خرید او می باشد. طراحی وب سایت فروشگاهی است که تعیین می کند یک مشتری می تواند با اطلاعات درج شده به تصمیم گیری نهایی برای خرید برسد یا نه.
بنابراین اهدافی که برای طراحی وب سایت فروشگاهی در نظر گرفته میشود فراتر از یک خرید ساده می باشد.
برخی از از اهداف برای تاسیس سایت فروشگاهی عبارتند از:
• قیمت گذاری رقابتی
• رعایت اصول و استراتژی های قیمت گذاری
• جلب اعتماد مشتریان برای خرید آنلاین
• اطمینان دهی به مشتریان از کیفیت خدمت و محصول

اهمیت استفاده از طراحی سایت فروشگاهی

• راحتی و آسایش خاطر مشتریان
مسلما کلیدی ترین بخش در طراحی سایت فروشگاهی است. کاربران و مشتریان شما با خیال راحت از اقلام و خدمات مختلف استفاده می کنند در حالی که نیازی به حضور در محل مربوطه ندارند و کارگذاران نیز می توانند با خیال راحت خرید کاربران را بدون نیاز به حضور فروشنده کنترل نمایند. فروشگاه آنلاین امکان خرید 24 ساعته در 7 روز هفته را به مشتریان می دهد. شاید هیچ جایی به غیر از طراحی سایت فروشگاهی برای خرید آنلاین و مطمئن بهتر نباشد. مهم ترین فایده عمومی طراحی وب سایت فروشگاهی به طبیعت مربوط میشود و پس مانده های مختلف از راه های متفاوت وارد طبیعت نمیشود.
• قیمت های بهتر
• با استفاده از طراحی سایت فروشگاهی واسطه ها عملا حذف میشوند. محصولات به صورت مستقیم به دست فروشندگان می رسد و فروشنده نیز می تواند آن را با کسر مقادیر معین مالیات با قیمت های بهتری به خریداران عرضه کند. اگر طراحی سایت فروشگاهی خود را به ما می سپارید می توانید از اجرای ایده های خلاقانه ای به فروش بهتر شما کمک می کند مطمئن شوید. کوپن و بن های متنوع تخفیفی از جمله راه های تشویقی برای مشتریان هستند که امروزه در اغلب طراحی سایت های فروشگاهی به کار گرفته میشود. در فروشگاه های آنلاین تنها چیزی که پرداخت می کنید هزینه های مالیات بر ارزش افزوده است.
• تنوع بیشتر محصولات
در فروشگاه اینترنتی برای فروشنده محدودیت مکان و امکانات دیگر برای عرضه و معرفی برندهای مختلف وجود ندارد. شما قادر خواهید بود در کوتاه ترین زمان با استفاده از طراحی وب سایت مناسب به بررسی انواع محصولات بپردازید.
• تصمیم گیری بهتر در خرید
در خرید های حضوری معمولا فشار فروشنده ها و یا صرف هزینه بدون برنامه ریزی قبلی سبب میشود که خرید های بهیوده انجام دهیم. طراحی وب سایت و راه اندازی فروشگاه آنلاین موقعیت مناسبی را برای خریدی معقول ترفراهم می کند.

امکانات کلیدی طراحی سایت فروشگاهی

یک طراح سایت حرفه ای می تواند قابلیتهای زیادی برای سایت ایجاد نماید از قبیل انتخاب بهترین نوع دسته بندی محصولات، ایجاد چند نوع ترتیب دسته بندی ( قیمت نزولی یا صعودی، جدیدترین ها، محبوب ترین ها و …) گالری تصاویر کالا از چندین زاویه متفاوت به منظور جلب اعتماد و نظر مشتری، تعبیه بخش نظرات و انتقادات، نشان دادن تعداد کالا در انبار، ارائه چند روش پرداخت آنلاین و …
برای جلب اعتماد بیشتر مشتری می توان به او اطمنیان داد که وضعیت خرید خود را می تواند پیگیری کند و این کار از طریق منوی کاربری مشتری صورت می گیرد. هر خریدی که انجام شود فورا در بخش خریدهای کاربری وارد می شود و مشتری تا زمان دریافت سفارش می تواند از وضعیت آگاه شود. همین حالا با طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای کسب و کار خود را رونق دهید!

اطلاعات مورد نیاز طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی به سرعت در سراسر دنیا توسعه یافت و سبب تحولات عظیمی در کسب و کار گردید. دیگر خبری از وقت تلف کردن و گذراندن زمان در فروشگاهها نیست. کافی است به سایت فروشگاهی سر بزنید و محصول مورد نظر را انتخاب نمایید.
سایت فروشگاهی چندین کاربرد متفاوت برای قشرهای مختلف دارد. فروشندگانی که توانایی اجاره مغازه را ندارند به راحتی با ایجاد سایت می توانند کسب درآمد کنند. آن دسته از فروشندگان که مغازه دارند نیز با طراحی سایتخوب می توانند به سرعت وضع درآمد خود را بهبود ببخشند چرا که امروزه یکی از بهترین راههای معرفی کسب و کار از طریق اینترنت و وب سایت صورت می گیرد.

برخی از وب سایت های فروشگاهی در زمینه خدمت رسانی به مشتریان پیشتاز بوده اند و طراحی این وب سایت ها الگو طراحی وب سایت برای سایرین شده است. برخی از امکانات کلیدی و رایج در انواع وب سایت های فروشگاهی شامل موارد زیر هستند :
• قسمت مقایسه محصولات : این بخش در طراحی سایت فروشگاهی برای مقایسه امکانات درج شده برای هر محصول با محصولی دیگر لازم است.
• سیستم رای دهی به کالا : وقتی که با رای دهی ارزش یک کالا را مشخص می کنیم این فرصت را برای سایر کاربران فراهم می کنیم که در این شیوه از طراحی سایت بتوانند انتخاب معقول تری داشته باشند.
• سیستم نظرسنجی و بررسی : مشتریان با مطالعه این بخش می توانند در خرید خود ارزیابی بیشتری داشته باشند.
• سیستم ثبت نارضایتی و رضایت مندی : مشتریان باید بتوانند در صورت نارضایتی از خرید خود شکایات را پیگیری نمایند.
• نسخه موبایل سایت : طراحی وب سایت فروشگاهی قطعا نیازمند نسخه موبایل است و به همین منظور معمولا طراحی اپلیکیشن و رعایت اصول طراحی واکنشگرا دراین شیوه به کار گرفته میشود.

ایده پردازی: اولین گام در طراحی سایت های مختلف ایده پردازی با در نظر گرفتن هدف سایت می باشد. بعد ازایده پردازی باید از ثبت دامین و خرید هاستینگ مناسب مطمئن شد.
• بررسی طرح اولیه و استفاده از ابزارها: برخی از طراحی سایت ها با استفاده از ابزارهای آنلاین و غیرآنلاین انجام میشوند. طراحی وب سایت فروشگاهی نیز به واسطه فروشگاه ساز ساده تر میشود.
• طراحی قالب وب سایت فروشگاهی:بدین منظور می توان از قالب های آماده استفاده کرد.
• طراحی صفحات، منو و بخش های ورود اطلاعات کالاو اقلام
• بررسی و ارزیابی نهایی

پلفترم های طراحی سایت فروشگاهی

یکی از پلتفرم های بهینه برای طراحی سایت فروشگاهی ووکامرس است که البته یک افزونه مبتنی بر سیستم مدیریت محتوا وردرپرس می باشد. بد نیست بدانید که رتبه های برتر طراحی سایت ایران در زمینه فروشگاه و خرید آنلاین از این پلتفرم برای راه اندازی سایت خود استفاده کرده اند.

طراحی اخصاصی وب سایت فروشگاهی

با فعالیت بیش از 130 میلیون وب سایت فروشگاهی تنها در منطقه بریتانیا می توان به اهمیت طراحی وب سایت فروشگاهی به صورت اختصاصی پی برد. در این شیوه از طراحی سایت اصول حرفه ای را به کار میگیرند و این طراحیپیشرفته را با نمایش عکس های حرفه ای آغاز می کنند. همواره در تلاش هستیم که با طراحی سایت اختصاصی دیزاین دلخواه شما را از واقعیت به محیط مجازی انتقال دهیم.

هزینه طراحی سایت فروشگاهی

فاکتورهای زیادی در تعیین قیمت های طراحی سایت فروشگاهی تاثیرگذار هستند و فروشگاه های آنلاین ظرفیت نامحدودی برای افزودن قابلیت های کاربردی را دارند که به درخواست خریدار و مشتری به سادگی به طراحی سایت فروشگاهی افزوده میشود. بنابراین بهتر است ابتدا با قابلیت های اختصاصی ممکن که در هزینه های طراحی سایت فروشگاهی موثر هستند آشنا شوید :
• امکانات پایه شامل مدیریت محتوا، منو و صفحات اینترنتی سایت فروشگاهی
• ماژول های اخبار و اطلاع رسانی به مشتری
• ماژول های سوالات متداول کاربران
• ماژول های کاربری
• ماژول های پشتیبانی ازمشتریان
• جست وجو های حرفه ای داخلی سایت
• بخش های حرفه ای درگاه های پرداخت و فرم های ثبت اطلاعات
و…
بسته به نیاز خود می توانید هزینه های طراحی وب سایت فروشگاهی را بعد از مشاوره با متخصصان ما تخمین بزنید


منبع: طراحی سایت فروشگاهی



طراحی سایت   طراحی وب سایت   طراحی وبسایت   طراحی وب  طراحی سایت نوتریکا


آموزش طراحی سایت نمونه کار طراحی سایت   طراحی وب سایت شرکتی طراحی وب سایت فروشگاهی  طراحی وب سایت شخصی

طراحی وب سایت اختصاصی  طراحی وب سایت ریسپانسیو  طراحی وب سایت داینامیک  طراحی وب سایت استاتیک

طراحی وب سایت پزشکی  طراحی وب سایت رستوران  طراحی وب سایت آموزشگاه طراحی وب سایت املاک  طراحی وب سایت تفریحی

طراحی وب سایت دانلود طراحی وب سایت خبری  سئو  طراحی اپلیکیشن اندروید  طراحی پورتال  


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.