ویژگی های طراحی سایت خوب و حرفه ای

طراحی سایت خوب و حرفه ای یک حرفه ی تخصصی است که شامل مهارت ها و تخصص های بسیاری است. یک طراح سایت علاوه بر اهمیت به ظاهر و زیبایی سایت باید به کارآمدی آن نیز توجه داشته باشد. طراحی سایت با ظاهر زیبا ولی نا کارآمد قطعا برای هیچ کس خوشایند نیست. طراحی سایت نیز مثل تمام تخصص های دیگر باید ها و نباید هایی دارد که در ادامه به تعدادی از مهم ترین آن ها می پردازیم:
1. فایل های تصویری را در حجم کوچک استفاده کنید. سرعت بارگذاری سایت شما در تعداد بینندگان سایت بسیار موثر استو پس سایت خود را طوری طراحی کنید که بینندگان با دستگاه های قدیمی یا سرعت اینترنت پائین برای بارگذاری صفحات کمتر از 30 ثانیه انتظار بکشند و از دیدن سایت شما منصرف نشوند.

ویژگی های طراحی سایت خوب و حرفه ای

  ادامه مطلب ...

فرم و کارکرد طراحی وب

یکی از مشکلات اصلی کارکرد طراحی وب این است که سایت‌ها اغلب تعادلی در فرم و کارکرد‌شان ندارند. ، بسیاری از طراحان تحت تاثیر مدرنیسم، مدت‌هاست عقیده دارند که فرم باید کارکرد عملکرد باشد. تصور کنید که در هرم طراحی وب یک ضلع به فرم اختصاص داشته و کارکرد ضلع دیگر را تشکیل بدهد. کارکرد بدون فرم می‌تواند خسته کننده باشد و هر چند ممکن است سایت کارایی خود را حفظ نماید، اما برای کاربران الهام بخش نخواهد بود. در مقابل، حتی اگر فرم بسیار پر ابهت باشد، اگر کارکرد سایت محدود باشد، موجب نا‌امید کاربران خواهد شد. بین فرم و کارکرد باید ارتباطی روشن و مستمر وجود داشته باشد. به عبارت ساده، شکل سایت باید به طور مستقیم به هدف آن مربوط باشد. اگر سایت برای بازاریابی ساخته شده، احتمالاً بهتر است بسیار چشم نواز بوده و حتی اگر به دستیابی به اهداف آن کمک می‌کند، باید حاوی مقدار زیادی فایل چند رسانه‌ای باشد. در عین حال، اگر سایت محیطی وظیفه محور است، مانند سایت بانک آنلاین، بهتر است فرمی بسیار ساده و کاربردی داشته باشد. البته تعیین فرم مناسب یک سایت مستلزم آن است که کارکرد سایت به وضوح تعریف شده باشد. متاسفانه، در بسیاری از وب‌سایت‌ها کارکرد نهایی آن‌ها همیشه و در همه حال به روشنی تعیین نمی‌شود. حتی بدتر از آن، همیشه رابطه فرم و کارکرد در این سایت‌ها به روشنی مشخص نشده است.

فرم و کارکرد طراحی وب

  ادامه مطلب ...

طراحی وب‌ به زبان ساده

به طور خلاصه بحث درباره طراحی وب‌ از مسیر خود خارج شده است زیرا منظور افراد از بیان این اصطلاح بسیار با یکدیگر تفاوت دارد. در حالی که همه می‌دانند طراحی وب‌سایت چیست، به نظر می‌رسد افراد کمی قادر به ارائه تعریفی دقیق از آن باشند. اجزای خاصی مانند طراحی گرافیک یا برنامه نویسی بخشی از بحث مور نظر هستند، اما میزان اهمیت این اجزاء در ساخت سایت از فردی به فرد دیگر و از سایتی به سایت دیگر متفاوت است. در نظر برخی خلق و سازمان‌دهی محتوا، و یا به طور رسمی، معماری اطلاعات، مهم‌ترین جنبه طراحی وب‌ است. سایر عوامل همچون سهولت استفاده، ارزش و عملکرد سایت در عملیات کلی سازمان، تحویل سایت، و بسیاری چیز‌های دیگر به صورت راسخ و پایدار در قلمرو طراحی وب‌ قرار می‌گیرند. با نفوذی که علم کتابداری، طراحی گرافیک، برنامه نویسی، شبکه، طراحی رابط کاربری، قابلیت استفاده و دیگر مأخذ در طراحی سایت دارد، در واقع آن را به یک حیطه چند رشته ای تبدیل کرده است.
طراحی وب‌ به زبان ساده
  ادامه مطلب ...

چرا باید از سایت واکنش گرا استفاده کنیم؟

با توجه به آمار فروش جهانی تلفن های همراه و تبلت ها و انجام کارهای اینترنتی روزانه با آنها، توجه به سایت واکنش گرا از اهمیت بیشتری برخوردار است. در آینده ای بسیار نزدیک، وب سایت شما توسط این ابزار ها مورد بازدید قرار خواهد گرفت. از آنجائیکه اندازه ی صفحات در تلفن های همراه و تبلت ها یکسان نیستند لذا ریسپانسیو بودن یک سایت بسیار حائز اهمیت است. توجه داشته باشید اگر سایتی در رتبه های بالای گوگل قرار داشته باشد ولی ریسپانسیو نباشد میزان پرش یا همان bounce rate آن توسط بازدیدکنندگان تبلت و موبایل های هوشمند افزایش خواهد یافت و این هشداری است برای شمایی که در این بازار رقابتی سخت به فکر ریسپانسیو کردن سایت خود باشید تا از رقبا پیشی بگیرید.
چرا باید از سایت واکنش گرا استفاده کنیم؟
 
ادامه مطلب ...

تحویل پروژه طراحی سایت کلینیک دندانپزشکی فردان

کلینیک دندانپزشکی فردان واقع در مهرشهر کرج به عنوان اولین کلینیک شبانه روزی در منطقه مهرشهر و حومه کار خود را آغاز کرده است.

هدف از طراحی سایت کلینیک دندانپزشکی فردان ، ارتباط شبانه روزی و ارائه خدمات به همشریان و دوستان عزیز می باشد.طراحی سایت کلینیک دندانپزشکی فردان توسط شرکت طراحی سایت نوتریکا صورت گرفته است.تحویل پروژه طراحی سایت کلینیک دندانپزشکی فردان

منبع: تحویل پروژه طراحی سایت کلینیک دندانپزشکی فردان