آموزش طراحی سایت با وردپرس – بخش سوم

ایلد تم و استایل شیت ها در طراحی سایت با وردپرس ، اهمیت زیادی دارند. این بخش ها به روی سایت مربوط نمیشوند و تنها توسط خود شما قابل مشاهده می باشند. بخش های دیگری که می توانید در یک قالب ویرایش کنید ، هدر می باشد. به جز هدر ، تصاویر نیز گاهی باید ویرایش شوند و نحوه آپلود آن ها تغییر کند.

آموزش طراحی سایت با وردپرس – بخش سوم


طراحی سریع سایت با وردپرس

هدر در طراحی سایت
با معرفی بخش های مختلف سایت ، هم اکنون از اهمیت هدر آگاه هستید. هدر بخشی مهم در سایت است که جذابیت سایت را بیشتر می کند.
ویرایش هدر
وقتی که در فایل استایل شیت صفحه را اسکرول می کنید ، ممکن است بخش های مختلفی مثل #header { را ببینید. این بخش ها برای کنترل یک عنصر خاص در قالب به کارمیروند.
در صفحه مدنظر خود ، کلمه header را جست وجو کنید. برا هدر ها در طراحی سایت ، تعاریف مختلف ارائه میشود. به عنوان مثال رو به روی #header ، ممکن است بخش های دیگری را ببینید که این استایل هدر شما را تعریف کرده است. در هدر ها تصاویر مختلفی به کار گرفته میشوند. برای تغییر این بخش ها باید :
• تصویر جدید را با مشخصات مربوطه جایگزین کنید و یا نام را در کنار تصویر قبلی ، با سایز متناسب با جای هدر در طراحی سایت درج کنید.
• یک عکس جدید ایجاد کنید و نام مربوط را در استایل شیت ویرایش کنید.
هوک ها در هدر
اگر شما طراحی سایت را به صورت حرفه ای انجام می دهید ، قطعا با مفهوم هوک ها آشنا هستید. با استفاده از هوک ها در هر جای سایت از جمله هدر ، به جای ویرایش فایل مشخصی مثل header.php در وردپرس ، از هوک ها استفاده کنید و فایل ها را قرار دهید.


منبع: آموزش طراحی سایت با وردپرس – بخش سوم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.