چرا از لایه Z در طراحی سایت استفاده کنیم؟ (بخش دوم)

لایه بندی مهم ترین کاری است که در طراحی سایت انجام میشود. قبل از این که بخش های مختلف سایت را در طرح خود در نظر بگیریم، باید جایگاه و ایده خود را برای شکل طراحی سایت مشخص کنیم. لایه بندی Z یکی از راهکارهای ساده برای لایه بندی ساده تر صفحات وب می باشد. در این نوع لایه بندی با الهام از حرف Z ، شکل های دیگر نظیر زیگزاگ پدید می آید. مجموعا استفاده از لایه بندی Z به همراه قانون نسبت طلایی طراحی سایت شما تقویت می کنند. در ادامه با فواید استفاده از Z-Layout در طراحی سایت آشنا خواهید شد.

چرا از لایه Z در طراحی سایت استفاده کنیم؟ (بخش دوم)

فواید استفاده از لایه Z در طراحی سایت 

ادامه مطلب ...

چرا از Z-Layout در طراحی سایت استفاده کنیم؟

برای طراحی سایت موفق سه نوع الگو از پیش طراحی شده برای طراحان حرفه ای وجود دارد: Z-Layout ، S-Layout و دیاگرام گوتنبرگ.
اطلاعاتی که درباره هر یک از این الگو های نظیر Z-Layout در دست است محدود می باشد و معمولا در طراحی سایت مدرن، تنها به برخی از قوانین مشخص نظیر روابط ریاضی در طراحی وب سایت برای انتخاب جایگاه هر عنصر توجه میشود. Z-Layout یکی از بهترین الگو هایی است که می توان در طراحی سایت به کاربرد. با توجه به این قابلیت های متوجه خواهید شد که چرا از Z-Layout در طراحی سایت استفاده می کنیم.

چرا از Z-Layout در طراحی سایت استفاده کنیم؟

فواید به کارگیری Z-Layout در طراحی سایت 

ادامه مطلب ...

معرفی Z-Layout در طراحی سایت

همان طور که گفته شد، لایه بندی های مختلف و طراحی های خلاقانه نظیر F-Layout در طراحی سایت با تحقیقات زیادی روی نحوه جست وجو کاربر ایجاد میشوند. این لایه بندی های از پیش آمده شده برای طراحی عناصر در سایت لازم هستند و به گونه ای با سلیقه عمده کاربران هماهنگ هستند. Z-Layout در طراحی سایت نمونه لایه بندی دیگر است که آن را به عنوان هسته اصلی جهت برطرف کردن نیازها در طراحی سایت معرفی می کنند. با معرفی Z-Layout در طراحی سایت متوجه خواهید شد که چرا باید این لایه بندی های از پیش تعیین شده را در طراحی سایت خود دخالت دهید.

معرفی Z-Layout در طراحی سایت

Z-Layout در طراحی سایت چیست؟ 

ادامه مطلب ...

استفاده از قانون یک سوم در طراحی سایت (بخش دوم)

قانون یک سوم به صورت گسترده ای در طراحی سایت های مدرن و به خصوص سایت های غربی به کار برده شده است و با نگاهی میان سایت های معروف جهان می توانید نمونه های استفاده از قانون یک سوم را مشاهده کنید. به عنوان مثال سایت Flickr که توسط تیم قدرتمند یاهو مدیریت و پشتیبانی میشود، با به کارگیری هوشمندانه قانون یک سوم بالا و پایین ستون ها و محتوا را به شکل یک خانه در صفحه اصلی سایت تنظیم کرده است. این کاربرد دقیقا مشابه با عکاسی است و با آشنایی بیشتر با نحوه استفاده از قانون یک سوم بیشتر می توانید از این قانون در طراحی سایت خود استفاده کنید.

استفاده از قانون یک سوم در طراحی سایت (بخش دوم)

به کارگیری قانون یک سوم در طراحی سایت 

ادامه مطلب ...

استفاده از قانون یک سوم در طراحی سایت

مفهوم قانون یک سوم تقسیم بندی صفحه و قرار دادن عناصر به صورت برنامه ریزی شده و بر اساس استراتژی های اصیل طراحی سایت می باشد. قانون سوم در کنار سایر قوانین مثل قانون فیت در صفحات از اصول طراحی سایتبه شمار میرود. نرخ یا نسبت طلایی نیز در کنار سایر این قوانین عناصر را متناسب می کند. به هرحال قانون یک سوم مشابه نسبت طلایی از اصول هنر غربی ها می باشد که امروزه در طراحی وب سایت متداول شده است. برای داشتن طراحی سایت مدرن، آشنایی با نحوه استفاده از قانون یک سوم را به شما پیشنهاد می کنیم.

استفاده از قانون یک سوم در طراحی سایت

چگونه از قانون یک سوم در طراحی سایت استفاده کنیم 

ادامه مطلب ...