معرفی Z-Layout در طراحی سایت

همان طور که گفته شد، لایه بندی های مختلف و طراحی های خلاقانه نظیر F-Layout در طراحی سایت با تحقیقات زیادی روی نحوه جست وجو کاربر ایجاد میشوند. این لایه بندی های از پیش آمده شده برای طراحی عناصر در سایت لازم هستند و به گونه ای با سلیقه عمده کاربران هماهنگ هستند. Z-Layout در طراحی سایت نمونه لایه بندی دیگر است که آن را به عنوان هسته اصلی جهت برطرف کردن نیازها در طراحی سایت معرفی می کنند. با معرفی Z-Layout در طراحی سایت متوجه خواهید شد که چرا باید این لایه بندی های از پیش تعیین شده را در طراحی سایت خود دخالت دهید.

معرفی Z-Layout در طراحی سایت

Z-Layout در طراحی سایت چیست؟  

به زبان ساده Z-Layout به کارگیری حرف آخر حروف و الفبای انگلیسی ، Z می باشد. یعنی عناصر موجود را با حفظ عوامل وحدت در طراحی وب سایت به گونه ای چینش کنید که طراحی سایت به شکل حرف Z به نظر آید. این شیوه ازطراحی سایت با ردیابی نگاه های کاربر انجام میشود. باید در طراحی سایت خود در نظر بگیرید که کاربر از چه نقطه ای شروع به خواندن می کند. این ردیابی پیش از این توسط کارشناسان انجام شده است.
نقاط حیاتی در Z-Layout
برای این که محتوا به شکل صحیح در این نوع طراحی وب سایت جای بگیرند، لازم است که به 4 نقطه اساسی در سایت دقت داشته باشید: بالا سمت راست و در بخش هدر سایت، پایین تر و بخش میانی یا محتوای سایت، انتهای سایت و فوتر سایت.
برای آشنایی بیشتر با این نقاط بد نیست به Evernote نگاهی بیندازید. در این صفحه می توانید مسیری به شکل Z را از بالای صفحه تا دکمه دانلود مشاهده کنید. این سایت به خوبی از لایه بندی Z استفاده کرده است.
ساختار Z-Layout
برخی این نوع لایه بندی را به نام های دیگری نظیر S-Layout می شناسند. این شکل از لایه بندی براساس عمق چینش عناصر به شکل Z یا S دیده میشود. مسیر اصلی در ساختار Z-Layout در طراحی سایت ،دو ناحیه اصلی بالا و میان را دنبال می کند.


منبع: معرفی Z-Layout در طراحی سایت


طراحی سایت   طراحی وب سایت   طراحی وبسایت   طراحی وب  طراحی سایت نوتریکا


آموزش طراحی سایت نمونه کار طراحی سایت   طراحی وب سایت شرکتی طراحی وب سایت فروشگاهی  طراحی وب سایت شخصی

طراحی وب سایت اختصاصی  طراحی وب سایت ریسپانسیو  طراحی وب سایت داینامیک  طراحی وب سایت استاتیک

طراحی وب سایت پزشکی  طراحی وب سایت رستوران  طراحی وب سایت آموزشگاه طراحی وب سایت املاک  طراحی وب سایت تفریحی

طراحی وب سایت دانلود طراحی وب سایت خبری  سئو  طراحی اپلیکیشن اندروید  طراحی پورتال  

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.