استفاده از قانون یک سوم در طراحی سایت (بخش دوم)

قانون یک سوم به صورت گسترده ای در طراحی سایت های مدرن و به خصوص سایت های غربی به کار برده شده است و با نگاهی میان سایت های معروف جهان می توانید نمونه های استفاده از قانون یک سوم را مشاهده کنید. به عنوان مثال سایت Flickr که توسط تیم قدرتمند یاهو مدیریت و پشتیبانی میشود، با به کارگیری هوشمندانه قانون یک سوم بالا و پایین ستون ها و محتوا را به شکل یک خانه در صفحه اصلی سایت تنظیم کرده است. این کاربرد دقیقا مشابه با عکاسی است و با آشنایی بیشتر با نحوه استفاده از قانون یک سوم بیشتر می توانید از این قانون در طراحی سایت خود استفاده کنید.

استفاده از قانون یک سوم در طراحی سایت (بخش دوم)

به کارگیری قانون یک سوم در طراحی سایت  

ابتدا لازم است صفحه مدنظر شما با استفاده از ابزارهای حرفه ای اندازه گیری شود. در این اندازه گیری عرض هر عنصر استخراج میشود . بعد از اندازه گیری عرض تمام عناصر باید با استفاده از ابزارهای اندازه گیری 9 قسمت را از هم جدا کنید. به دلیل این که این روش در طرحی سایت با آزمون و خطاهای زیادی همراه است، در استفاده از قانون یک سوم ارتفاع را ملاک کار قرار می دهیم. در صورتی که از ارتفاع به عنوان بعد معیار استفاده می کنید، 16:9 نسبت طلایی خواهد بود. این اندازه گیری ها و ایجاد 9 خانه مجزا منجر به تشکیل سیستم شبکه در طراحی سایت میشوند.
معایب سیستم شبکه
برخی معتقدند که استفاده از سیستم شبکه در طراحی وب سایت خلاقیت کاربر را محدود می کند؛ چرا که فضاهای موجود برای قرار دادن عناصر در سایت محدود هستند. ما معتقدیم که با استفاده از خلاقیت در طراحی سایت می توان این فضا ها را با ایده های خاص تری پر کرد. استفاده از نسبت یک سوم ساده ترین روش برای بررسی سایز و اندازه صفحات وب در طراحی سایت است.


منبع: استفاده از قانون یک سوم در طراحی سایت (بخش دوم)


طراحی سایت   طراحی وب سایت   طراحی وبسایت   طراحی وب  طراحی سایت نوتریکا


آموزش طراحی سایت نمونه کار طراحی سایت   طراحی وب سایت شرکتی طراحی وب سایت فروشگاهی  طراحی وب سایت شخصی

طراحی وب سایت اختصاصی  طراحی وب سایت ریسپانسیو  طراحی وب سایت داینامیک  طراحی وب سایت استاتیک

طراحی وب سایت پزشکی  طراحی وب سایت رستوران  طراحی وب سایت آموزشگاه طراحی وب سایت املاک  طراحی وب سایت تفریحی

طراحی وب سایت دانلود طراحی وب سایت خبری  سئو  طراحی اپلیکیشن اندروید  طراحی پورتال  

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.