رنگ هایی که نباید در طراحی سایت به کار ببرید (بخش دوم)

مشکی خالص و سفید مطلق از جمله رنگ هایی هستند که در طراحی سایت آن ها را با رنگ های ممنوعه می شناسیم. اگر هم از این رنگ ها استفاده میشود، تنها در بخش کوچکی از سایت به کار برده میشود که تاثیری روی ظاهر سایر بخش های سایت نداشته باشد. سایر رنگ هایی که نباید در وب سایت استفاده شوند را در ادامه معرفی می کنیم.


رنگ هایی که نباید در طراحی سایت به کار ببرید (بخش دوم)

رنگ های ممنوعه در طراحی سایت
رنگ های نئون در طراحی عناصر رابط
رنگ های نئون در طراحی سایت بسیار چشمگیر هستند و سریعا اعصاب بینایی مغز را درگیر این رنگ ها می کنند. این رنگ ها غیرطبیعی هستند و هرچیز مصنوعی برای ذهن انسان اختلالاتی ایجاد خواهد کرد.
از رنگ های نئون در طراحی سایت و قسمت پس زمینه استفاده نکنید. سایدبار، بخش ناوبری در طراحی سایت، دکمه های حساس مثل دکمه ثبت نام یا دانلود نباید با این رنگ ها مشخص شوند.
تناقض رنگ ها  
برخی از رنگ ها با یکدیگر تناقض دارند. به عنوان مثال دو رنگ سبز و قرمز هیچ گاه در کنار هم ترکیب خوبی نمیشوند. علاوه بر این که استفاده همزمان از این دو رنگ در طراحی وب سایت مسیر ذهنی کاربر را منحرف می کند، ممکن است مسائل دیگری را به دنبال داشته باشد. به عنوان مثال در کشورهای غربی رنگ قرمز به منزله توقف و رنگ سبز برای شروع حرکت است. استفاده از این دو رنگ در کنار یکدیگر یک تناقض بزرگ در طراحی سایتمحسوب میشود.
پس زمینه های رنگارنگ
این که پس زمینه سایت با استفاده از رنگ های مختلف شلوغ شود و هدف نیز تحریک و جلب توجه کاربر باشد، اشتباه بزرگی در طراحی سایت می باشد. سعی کنید با انتخاب یک رنگ برای پس زمینه در طراحی وب سایت، ذهن کاربر را روی یک مسمئله متمرکز کنید. برای انتخاب هماهنگ رنگ ها ابزارهای مختلفی در طراحی سایت وجود دارد که در آینده معرفی خواهیم کرد.

منبع: رنگ هایی که نباید در طراحی سایت به کار ببرید (بخش دوم)



طراحی سایت   طراحی وب سایت   طراحی وبسایت   طراحی وب  طراحی سایت نوتریکا


آموزش طراحی سایت نمونه کار طراحی سایت   طراحی وب سایت شرکتی طراحی وب سایت فروشگاهی  طراحی وب سایت شخصی

طراحی وب سایت اختصاصی  طراحی وب سایت ریسپانسیو  طراحی وب سایت داینامیک  طراحی وب سایت استاتیک

طراحی وب سایت پزشکی  طراحی وب سایت رستوران  طراحی وب سایت آموزشگاه طراحی وب سایت املاک  طراحی وب سایت تفریحی

طراحی وب سایت دانلود طراحی وب سایت خبری  سئو  طراحی اپلیکیشن اندروید  طراحی پورتال  


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.