پیکسل ها در طراحی سایت

یکی از مهم ترین مسائل روز طراحی سایت، پیکسل ها و تکامل آن ها در طول طراحی می باشد. در طراحی سایت اندازه های مشخصی برای هر بخش وجود دارد و با استفاده از ابزارهای حرفه ای طراحی سایت، قابل اندازه گیری هستند. یک واحد ثابت برای اندازه گیری تمام بخش های یک سایت در نظر گرفته شده است و بدان پیکسل گفته میشود. هرچند که واحد های مختلف دیگری نظیر سانتی متر، میلی متر، اینچ و…در طراحی وب سایت مورد استفاده قرار میگیرد.
پیکسل ها در طراحی سایت حرف اول را میزنند و دقت یک طراحی مناسب با استفاده از پیکسل ها مشخص میشود. به همین جهت امروزه بحثی به نام pixel-perfect در طراحی سایت مطرح میشود که جهت بررسی کمال اندازه ها میباشد. در ادامه با پیکسل و اهمیت آن در طراحی سایت آشنا خواهید شد.

پیکسل ها در طراحی سایت

آشنایی با اهمیت پیکسل در طراحی سایت  

پیکسل چیست؟
کوچکترین واحد سازنده هر تصویر را عکس را پیکسل می گویند. هم چنین برخی پیکسل را تناسب شدت نور با تصویر ایجاد شده در یک مکان مشخص تعریف می کنند. بر اساس تعریف پیکسل ، اصطلاحی مهم و حیاتی در طراحی سایت به نام رزولوشن مطرح میشود.
رزولوشن
رزولوشن بر مبنای پیکسل تعریف میشود و به نام های دیگری نظیر وضوح فضایی ، وضوح طیفی و قدرت تفکیک نیز شناخته میشود. شاید تصور کنید این اصطلاحات بیش از طراحی وب سایت در عکاسی اهمیت دارد؛ اما باید گفت که حین طراحی سایت با فوتوشاپ پیکسل ها اهمیت زیادی پیدا می کنند.
رزولوشن در طراحی سایت نیز به دلیل نمایش بهتر تصاویر اهمیت پیدا می کند. حتما تا به حال شیوه نمایش رزولوشن را در مانیتور ها دیده اید. اعدادی مثل 800 x 600 به خوبی بیانگر رزولوشن دستگاه هستند. رزولوشن به تعداد کلی پیکسل های موجود در طراحی سایت گفته میشود.بدیهی است که هر چه قدر پیکسل ها بیشتر باشند، تصویر دقیق تر شده و رزولوشن بالاتر میرود.


منبع: پیکسل ها در طراحی سایت



طراحی سایت   طراحی وب سایت   طراحی وبسایت   طراحی وب  طراحی سایت نوتریکا


آموزش طراحی سایت نمونه کار طراحی سایت   طراحی وب سایت شرکتی طراحی وب سایت فروشگاهی  طراحی وب سایت شخصی

طراحی وب سایت اختصاصی  طراحی وب سایت ریسپانسیو  طراحی وب سایت داینامیک  طراحی وب سایت استاتیک

طراحی وب سایت پزشکی  طراحی وب سایت رستوران  طراحی وب سایت آموزشگاه طراحی وب سایت املاک  طراحی وب سایت تفریحی

طراحی وب سایت دانلود طراحی وب سایت خبری  سئو  طراحی اپلیکیشن اندروید  طراحی پورتال  

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.