نحوه استفاده از الگوریتم گوتنبرگ در طراحی سایت

سه الگوی لایه بندی Z ، لایه بندی F و الگوریتم گوتنبرگ مکمل یکدیگر هستند. مکمل به این معنا نیست که در طراحی سایت لازم است از هر سه الگو به صورت همزمان استفاده کرد؛ کما این که امری ناشدنی است! بلکه منظور ساختار هر یک از این الگو ها می باشد.
همان طور که در معرفی الگوریتم گوتنبرگ در طراحی سایت خواندید، برای این نوع الگو لازم است صفحه به 4 قسمت برابر تقسیم شود که به هر یک ربع الگوریتم گفته میشود. برای این که بهتر با نحوه استفاده از الگوریتم گوتنبرگ در طراحی سایت آشنا شوید، شما را به مطالعه ادامه مطلب دعوت می کنیم.

نحوه استفاده از الگوریتم گوتنبرگ در طراحی سایت

روش استفاده از الگوریتم گوتنبرگ در طراحی سایت  

از 4 ربعی که ایجاد میشود، مهم ترین و اولین بخشی که توجه کاربر را به خودش جلب می کند، ربع اول در گوشه بالا و سمت چپ می باشد. نحوه حرکت چشم کاربر در مرحله بعد ابتدا به سمت پایین و سپس به سمت بخش های دیگر است. دو ربع بالا در الگوریتم گوتنبرگ در طراحی سایت ناحیه فالو یا دنبال کردن کاربر نامیده میشوند. ربع بالا از نظر کاربران ایرانی مهم ترین ربع در جلب توجه کاربر محسوب میشود؛ چرا که جهت حروف الفبا در طراحی سایت های ایرانی از راست به چپ می باشد.
چینش عناصر در الگوریتم گوتنبرگ
بهترین مکان در الگوریتم گوتنبرگ و برای سایت های غربی جهت گنجاندن لوگو، ربع بالا و سمت چپ می باشد. برای کاربران ایرانی بر اساس این الگوریتم بهتر است که لوگو در ربع راست قرار بگیرد. دو ربع چپ و پایین صفحه و راست در بالای صفحه در الگوریتم اصلی گوتنبرگ توجه کمتری را جلب می کنند. این مناطق برای کاربران فارسی زبان و طراحی وب سایت ایرانی دقیقا برعکس است.
ربع های مهم در طراحی سایت ایرانی
اگر طراحی سایت ایرانی را انجام می دهید ربع راست در بالای صفحه برای شما اهمیت بیشتری خواهد داشت. ربع چپ در پایین صفحه کمترین اهمیت را از نظر چیدمان در طراحی سایت دارد؛ لذا برای قرار دادن عناصر کم اهمیت تر نظیر فرم ثبت نام مناسب است.


منبع: نحوه استفاده از الگوریتم گوتنبرگ در طراحی سایت



طراحی سایت   طراحی وب سایت   طراحی وبسایت   طراحی وب  طراحی سایت نوتریکا


آموزش طراحی سایت نمونه کار طراحی سایت   طراحی وب سایت شرکتی طراحی وب سایت فروشگاهی  طراحی وب سایت شخصی

طراحی وب سایت اختصاصی  طراحی وب سایت ریسپانسیو  طراحی وب سایت داینامیک  طراحی وب سایت استاتیک

طراحی وب سایت پزشکی  طراحی وب سایت رستوران  طراحی وب سایت آموزشگاه طراحی وب سایت املاک  طراحی وب سایت تفریحی

طراحی وب سایت دانلود طراحی وب سایت خبری  سئو  طراحی اپلیکیشن اندروید  طراحی پورتال  

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.