الگوریتم گوتنبرگ در طراحی سایت

اصول طراحی سایت و قوانین و الگو های موجود برای این کار، امر طراحی سایت را ساده تر از گذشته کرده است. به عنوان مثال یک طراح حرفه ای با آگاهی از نسبت یک سوم در طراحی سایت و الگو هایی نظیر لایه بندی Z می تواند به خوبی طراحی سایت را انجام دهد. نمونه ای از الگوهای طراحی سایت، استفاده از الگوریتم گوتنبرگ است که برای بهبود طراحی سایت از آن استفاده میشود. در ادامه با مفهوم الگوریتم گوتنبرگ در طراحی سایت آشنا خواهید شد.


الگوریتم گوتنبرگ در طراحی سایت

بهبود الگوریتم گوتنبرگ در طراحی سایت   

قبل از معرفی الگوریتم گوتنبرگ در طراحی سایت ابتدا آشنایی با مفهوم لی اوت در طراحی سایت را به شما پیشنهاد می کنیم.
معرفی الگوریتم گوتنبرگ
الگوریتم گوتنبرگ در واقع درک حرکات بصری کاربر در سایت و ترکیبات موجود در صفحات اینترنتی و بهینه سازی لی اوت ها می باشد. این الگوریتم برای غربی ها به عنوان الگوریتم پایه محسوب میشود. در این الگوریتم با توجه به این که زبان انگلیسی و سایر زبان های خارجی از سمت چپ به راست نوشته میشوند، محتوا و طراحی آن ها نیز از بالای صفحه و سمت چپ به پایین و سمت راست صورت میگیرد.
برای فارسی زبانان در طراحی سایت این الگوریتم و جهت آن برعکس میشود. الگوریتم گوتنبرگ یک قانون یا حکم ضروری در طراحی سایت نیست! یکی از منعطف ترین اصولی که در طراحی وب سایت می توان به کارگرفت، الگوریتم گوتنبرگ می باشد که با توجه به نیازهای کاربر تغییر می کند.

استفاده از الگوریتم گوتنبرگ در طراحی سایت

در طراحی سایت و مشابه نسبت یک سوم، باید صفحات را با خطوط به قسمت های مساوی تقسیم کنید. بدین منظور از کاربرد ریاضی در طراحی سایت بهره مند میشویم. صفحه ای که در آن الگوریتم گوتنبرگ پیاده میشود به 4 ربع مساوی و جداگانه تقسیم میشود. هر یک از این ربع ها در طراحی سایت از نظر رزولوشن بررسی خواهند شد.


منبع: الگوریتم گوتنبرگ در طراحی سایت



طراحی سایت   طراحی وب سایت   طراحی وبسایت   طراحی وب  طراحی سایت نوتریکا


آموزش طراحی سایت نمونه کار طراحی سایت   طراحی وب سایت شرکتی طراحی وب سایت فروشگاهی  طراحی وب سایت شخصی

طراحی وب سایت اختصاصی  طراحی وب سایت ریسپانسیو  طراحی وب سایت داینامیک  طراحی وب سایت استاتیک

طراحی وب سایت پزشکی  طراحی وب سایت رستوران  طراحی وب سایت آموزشگاه طراحی وب سایت املاک  طراحی وب سایت تفریحی

طراحی وب سایت دانلود طراحی وب سایت خبری  سئو  طراحی اپلیکیشن اندروید  طراحی پورتال  

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.