به کارگیری F-Layout در طراحی سایت

آشنایی با مفهوم F-Layout بیانگر کاربرد این روش در طراحی سایت می باشد و در واقع یکی از روش های جذب مخاطب بر اساس تحقیقات انجام شده لایه بندی سایت به شکل حرف F می باشد. اما سوالی که در استفاده از F-Layout برای کاربران ایجاد میشود، نحوه به کارگیری F-Layout در طراحی سایت می باشد. برای این که با نحوه به کارگیری این لایه بندی آشنا شوید، لازم است به چینش مختلف عناصر در طراحی سایت توجه کنید.

به کارگیری F-Layout در طراحی سایت 

چگونه F-Layout در طراحی سایت را به کار ببریم؟  

در طراحی سایت با استفاده از این نوع لابندی محتوا در دو قسمت اصلی یعنی مطالب و سایدبار جای میگیرند. به زبان دیگر در طراحی F-Layout سایت شما دو ستونه خواهد بود.
سرتیتر سایت
بعد از هدر که در معرفی بخش های مختلف سایت بدان پرداختیم، سرتیتر در F-Layout مهم است. این تیتر در واقع معرفی کوتاهی از هر صفحه در سایت می باشد. معمولا در طراحی سایت سرتیتر را برای دسته بندی های اصلی سایت به مار می برند. به عنوان مثال در طراحی سایت واکنشگرا، تعریف این نوع از طراحی در ابتدای مطالب و نمونه کارها قرار میگیرد.
به طور کلی ردیف هایی که در F-Layout قرار میگیرند بخش های حساس در طراحی سایت هستند؛ بنابراین در ردیف دوم گاهی تبلیغات گنجانده میشود که هزینه های بیشتری نیز بر اساس رتبه و موقعیت سایت در بر خواهد داشت.
ارتفاع ردیف ها در F-Layout
سوال دیگری که ذهن کاربر را حین طراحی وب سایت به شکل F به خود مشغول می کند، فواصل میانی در هر ردیف می باشد. برخی در طراحی سایت این فاصله ها را تا حد ممکن کم در نظر میگیرند تا کاربر از همین ابتدا به اسکن کردن مطالب ترغیب شود. برخی نیز سعی دارند طراحی خود را منحصر به فرد تر کنند یا این که میان ردیف های مختلف در طراحی سایت به شکل F از تبلیغات متنوع استفاده کنند.


منبع: به کارگیری F-Layout در طراحی سایت 


طراحی سایت   طراحی وب سایت   طراحی وبسایت   طراحی وب  طراحی سایت نوتریکا


آموزش طراحی سایت نمونه کار طراحی سایت   طراحی وب سایت شرکتی طراحی وب سایت فروشگاهی  طراحی وب سایت شخصی

طراحی وب سایت اختصاصی  طراحی وب سایت ریسپانسیو  طراحی وب سایت داینامیک  طراحی وب سایت استاتیک

طراحی وب سایت پزشکی  طراحی وب سایت رستوران  طراحی وب سایت آموزشگاه طراحی وب سایت املاک  طراحی وب سایت تفریحی

طراحی وب سایت دانلود طراحی وب سایت خبری  سئو  طراحی اپلیکیشن اندروید  طراحی پورتال  

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.