عوامل وحدت در طراحی سایت بخش دوم

برخی از عوامل وحدت در طراحی سایت عبارتند از رنگ، تداوم، سازگاری، تکرار و البته نزدیکی عناصر. الگوی خاصی برای شکل گیری و استفاده از این عوامل تعریف نشده است و تنها به مهارت در طراحی سایت مربوط میشود. هر چه قدر سایت برای بازدیدکننده دلچسب تر و جذاب تر باشد، تاثیر عوامل وحدت در طراحی سایت نیز بیشتر حس خواهد شد.

عوامل وحدت در طراحی سایت بخش دوم

فاکتور های عوامل وحدت در طراحی سایت  

از جمله مواردی که دانستن آن ها برای طراحی سایت ضروری است، تداوم و تکرار در طراحی سایت می باشد:
عامل تداوم و تکراردر طراحی سایت
همان طور که قبلا گفته شد، تشابه و تکرار در طراحی سایت لازم است. تکرار باید در سایت شما به گونه ای باشد که کاربر بعد از مشاهده یک بخش و باز کردن صفحه جدید، با صفحه ای رو به رو شود که طراحی آن را در همین سایت قبلا دیده است.
برای این که تکرار را در سایت خود اجرا کنید، تایپوگرافی ، رنگ و…را به صورت مشابه در هر قسمت استفاده کنید. تاثیر فونت در طراحی وب سایت رو ز به روز بیشتر میشود و بهتر است که بهترین فونت را برای سایت خود جهت اعمال عامل وحدت بخش تکرار در طراحی سایت به کار ببرید.
در ارتباط با تاثیر تکرار در طراحی سایت بهتر است به یک مثال توجه کنید: زمانی که یک کاربر به یک صفحه جعلی در فرم ورود فیس بوک ومواجه میشود، کمتر بدان توجه می کند و معمولا اطلاعات خود را وارد می کند؛ بدون آن که به اختلافات جزئی در طراحی وب سایت جعلی توجه داشته باشد. همین موضوع تاثیر عامل تکرار و تداوم را در ذهن کاربر آشکار می کند.
برای این که کاربر نیز به محیط سایت شما دقت کند، علاوه بر این که بهتر است سعی داشته باشید طراحی متفاوتی داشته باشد، لازم است عناصر را طبق یک قانون خاص در هر صفحه طراحی سایت به کار ببرید.


منبع: عوامل وحدت در طراحی سایت بخش دوم

طراحی سایت   طراحی وب سایت   طراحی وبسایت   طراحی وب  طراحی سایت نوتریکا


آموزش طراحی سایت نمونه کار طراحی سایت   طراحی وب سایت شرکتی طراحی وب سایت فروشگاهی  طراحی وب سایت شخصی

طراحی وب سایت اختصاصی  طراحی وب سایت ریسپانسیو  طراحی وب سایت داینامیک  طراحی وب سایت استاتیک

طراحی وب سایت پزشکی  طراحی وب سایت رستوران  طراحی وب سایت آموزشگاه طراحی وب سایت املاک  طراحی وب سایت تفریحی

طراحی وب سایت دانلود طراحی وب سایت خبری  سئو  طراحی اپلیکیشن اندروید  طراحی پورتال  


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.