مفهوم وحدت عناصر در طراحی سایت

بخش مهمی که در طراحی سایت کمتر بدان پرداخته میشود، وحدت عناصر در طراحی سایت می باشد. عدم توجه به وحدت عناصر می تواند سبب افت کیفیت طراحی سایت شود و نهایتا کشش بصری اثر طراحی شده از بین برود. به واسطه وحدت عناصر، طراحی سایت طبیعی تر به نظر می آید و مقبول تر خواهد بود. برای آشنایی بیشتر با مفهوم وحدت عناصر در طراحی سایت و تاثیر آن شما را به مطالعه ادامه این مطلب دعوت می کنیم.

مفهوم وحدت عناصر در طراحی سایت

وحدت عناصر در طراحی سایت  

وحدت عناصر چیست؟
وحدت جنبه چشمگیر طراحی سایت است اگر به طراحی به صورت تکنیکی نگاه شود شاید در طراحی مجدد سایت وحدت حرف اول را بزند. در یک تعریف کلی می توان وحدت را حالتی از شکل گیری کامل و بدن نقص عناصر تعریف کرد. برخی نیز وحدت را عامل تعالی بخش یک برند یا مارک خاص معرفی می کنند. اگر وحدت عناصر وجود نداشته باشد، هر بخش در طراحی سایت با یک هدف جداگانه سبب سردرگمی کاربر میشود.
اهمیت وحدت عناصر
برای فهم بیشتر اهمیت وحدت عناصر در طراحی وب سایت بهتر است با یک مثال شروع کنیم. می دانیم که هر خانه ای مجموعه ای از مصالح است که سبب به وجود آمدن ساختمان میشوند. اما وقتی که می خواهیم درباره ساختمانی که در آن ساکن هستیم صحبت کنیم، برخلاف تصور نمی گوییم در میان مصالح زندگی می کنیم؛ بلکه در خانه زندگی میکنیم!
این به دلیل وحدت عناصر مصالح است که سبب به وجود آمدن خانه شده است. در طراحی سایت نیز به واسطه ارتباط و اتصال قوی میان مصالح سایت، کاربران تجربه بهتری در گشت و گذار سایت شما خواهند داشت. همین موضوع برای تمام پدیده های جهان نیز صدق می کند؛ اما در طراحی وب سایت اهمیت بیشتری می یابد.
وحدت عناصر در طراحی سایت ، طراحی شما را به یک ساختار تبدیل می کند و با ایجاد هماهنگی میان اجزای مختلف جست وجو کاربر در سایت را ساده تر می کند.

منبع: مفهوم وحدت عناصر در طراحی سایت


طراحی سایت   طراحی وب سایت   طراحی وبسایت   طراحی وب  طراحی سایت نوتریکا


آموزش طراحی سایت نمونه کار طراحی سایت   طراحی وب سایت شرکتی طراحی وب سایت فروشگاهی  طراحی وب سایت شخصی

طراحی وب سایت اختصاصی  طراحی وب سایت ریسپانسیو  طراحی وب سایت داینامیک  طراحی وب سایت استاتیک

طراحی وب سایت پزشکی  طراحی وب سایت رستوران  طراحی وب سایت آموزشگاه طراحی وب سایت املاک  طراحی وب سایت تفریحی

طراحی وب سایت دانلود طراحی وب سایت خبری  سئو  طراحی اپلیکیشن اندروید  طراحی پورتال  

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.