مفهوم لایه در طراحی سایت

لایه (layout) ، یک مفهوم مشترک در انواع کارهای گرافیکی، چاپ، طراحی سایت، پوستر و…می باشد. اهمیت لی اوت در طراحی سایت از تمامی امور دیگر بیشتر است و در واقع یک طراحی سایت موفق، مرهون لی اوت یا صفحه آرایی مناسب است.
چینش مناسب صفحات در طراحی سایت و ایجاد بخش های مختلف ، به نحوی که ارتباط آن ها با هم به خوبی برقرار شود، لی اوت یا صفحه آرایی در طراحی سایت نام دارد. اگر به دنبال ایجاد یک لایه در طراحی سایت خود هستید، اولین گام، آشنایی با مفهوم لی اوت در طراحی سایت می باشد.

مفهوم لایه در طراحی سایت

لایه در طراحی سایت  

وقتی که یک قالب را برای سایت خود انخاب می کنید، این قالب تنها یک چارچوب برای گنجاندن محتوا است و در واقع مشابه آماده سازی مطالح یک ساختمان است. این که قالب شما چه طور نمایش داده شود و چه تاثیری رو خواننده بگذارد، مبحثی است که تحت عنوان اهمیت لی اوت و طراحی مناسب آن در سایت مطرح میشود.در واقع لی اوت، به این معناست که در طراحی سایت از به کارگیری عناصری که مردم از دیدن آن ها در سایت شما تنفر دارند، خودداری کنید و بخش های مختلف در طراحی سایت را، به صورت ویژه سازماندهی کنید.

اهمیت لایه در طراحی سایت

لی اوت همان ساختار یا زیربنا در طراحی سایت است.با لی اوت، کاربر را به سمت مهم ترین قسمت محتوا هدایت می کنیم. به عنوان مثال اگر در سایت ما محتوا حرف اول را میزند، با لی اوت مناسب، می توانیم محتوا را برجسته تر کنیم.

نحوه طراحی لایه در طراحی سایت

برای این که در ایجاد لی اوت مناسب موفق تر باشید، ابتدا لازم است از خود بپرسید که یک کاربر در اولین بازدید، توقع دیدن چه محتوایی را دارد. نحوه ایجاد ناوبری مناسب در سایت نیز می تواند مثال خوبی برای لی اوت مناسب سایت باشد


منبع: مفهوم لایه در طراحی سایت


طراحی سایت   طراحی وب سایت   طراحی وبسایت   طراحی وب  طراحی سایت نوتریکا


آموزش طراحی سایت نمونه کار طراحی سایت   طراحی وب سایت شرکتی طراحی وب سایت فروشگاهی  طراحی وب سایت شخصی

طراحی وب سایت اختصاصی  طراحی وب سایت ریسپانسیو  طراحی وب سایت داینامیک  طراحی وب سایت استاتیک

طراحی وب سایت پزشکی  طراحی وب سایت رستوران  طراحی وب سایت آموزشگاه طراحی وب سایت املاک  طراحی وب سایت تفریحی

طراحی وب سایت دانلود طراحی وب سایت خبری  سئو  طراحی اپلیکیشن اندروید  طراحی پورتال  

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.