عوامل موثر در طراحی سایت کاربر محور

اگر تا به حال به طراحی سایت هایی مشغول بودید که صرفا روی بخش های سایت ، منو ها ، نرم افزار هایی که استفاده می کردید و درج محتوا ، تمرکز داشتند ، باید گفت که سخت در اشتباه بودید. حتی اگر سایتی که طراحی می کنید ، یک سایت عادی است و با هدف سایت کاربر محور ،آن را طراحی نمی کنید ، باید به ناحیه کاربری وب سایت دقت بیشتری داشته باشید. توجه به بخش کاربری هر سایت ، نتایج مثبتی در دیده شدن سایت ها دارد. در ادامه ، به معرفی عوامل متعددی که در طراحی سایت کاربر محور دخیل هستند ، اشاره می کنیم.

عوامل موثر در طراحی سایت کاربر محور

  

عواملی که در طراحی سایت کاربر محور موثر هستند

ناوبری ساده
کاربرانی که به سایت شما مراجعه می کنند ، باید به سادگی به محتوا دسترسی پیدا کنند. برخی از سایت ها ، شامل بنرهای عریضی هستند که شعارهای تبلیغاتی را در طرح های گرافیکی جذاب ، ارائه می کنند ومنوهای موجود و محتوا ، از دید خارج میشوند.
براین اساس توصیه می کنیم که بعد از آشنایی با مفهوم ناوبری در سایت ، به طراحی سایت هایی با ناوبری ساده و حاوی حداکثر پنج المان بپردازید. همچنین استفاده از نام های عجیب ، فونت های خاص در طراحی سایت و کلا ایده پردازی جدید در ناوبری ، ممکن است برای کاربران گیج کننده باشد.
ترکیب رنگ سایت
شاید برای شما نیز خنده دار باشد ، اما بسیاری از متخصصان در طراحی سایت ، اصرار زیادی بر استفاده از پس زمینه های تیره و استفاده از رنگ های روشن دارند. این که یک طرح خاص و یک الگوی مشخص را همیشه دنبال کنیم ، به طراحی سایت خلاقانه خود ضربه زدیم. بعد از مطالعه مفاهیم ترکیب رنگ در سایت ها ، می توانید به یک نتیجه خوب برای استفاده از رنگ ها در طراحی سایت برسید.

منبع: عوامل موثر در طراحی سایت کاربر محور

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.