معرفی طراحی سایت کاربر محور

هدف اغلب طراحی سایت هایی که در چند سال اخیر انجام میشد ، به صورت ویژه روی مسائل افتصادی و در واقع تجاری هر سایت متمرکز بود ؛ اما به مرور زمان طراحی های حرفه ای تری رایج شد که در آن ها ، کاربر مجبور نیست که خود را با امکانات سایت تطبیق دهد ، بلکه می تواند یک سایت را بدون اعمال مدیریت ، از طریق درج محتوا ، به شکل موردنیاز سایر کاربران طراحی کند. در ادامه با معنا و مفهوم طراحی سایت کاربر محور آشنا می شوید.

معرفی طراحی سایت کاربر محور

  

طراحی سایت کاربر محور چیست؟

طراحی سایت کاربر محور (UCD ) ، طراحی خاصی است که کاربران با استفاده از امکانات ویژه آن سایت ، چشم انداز سایت را تعیین می کنند. نمونه بارز این سایت ها ، انجمن هایی هستند که طراحی میشوند . البته منظور ما انجمن یا فروم هایی که در کنار طراحی سایت اصلی ، ارائه میشوند نیست ؛ بلکه سایت هایی است که در کل به همین شکل طراحی شده اند.
مدت ها است که طراحی سایت به این روش میان کاربران محبوب شده است که یکی از دلایل آن ، امنیت ، محیط کاربری و سطح کاربری بالاتر آن است. به طراحی سایت کاربر محور ، طراحی انسان محور نیز گفته میشود.

اساس طراحی سایت کاربر محور

در طراحی سایت کاربر محور دو اصل به کار گرفته میشود :
• طراحی سایت کاربر محور براساس محیط کاربری ، کاربران و حیطه کاری آن ها انجام میشود.
• کاربران باید در طراحی بخش های اضافی نظیر پروفایل کاربری نقش داشته باشد.

موارد به کارگیری طراحی سایت کاربر محور

با توجه به این که این نوع طراحی سایت ، تمام شده نیست و باید در جریان باشد ، به این معنا که امکان افزودن هر بخش به آن وجود داشته باشد و رو به توسعه باشد ، باید به نیاز و هدف خود نگاه کنید و سپس این شیوه را انتخاب کنید.


منبع: معرفی طراحی سایت کاربر محور

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.