شاخصه های احساس در یک طراحی سایت موفق

در بخش اول از معرفی تاثیر احساس در طراحی سایت ، طراحی های لذت بخش و طراحی های تمیز و بدون بی نظمی را ، معرفی کردیم. در ادامه سایر مشخصه های احساس در طراحی سایتموفق را بررسی می کنیم.

رابطه ی احساس و طراحی سایت موفق

به طور کلی المان هایی که در سنجش احساس در طراحی سایت موفق در نظر میگیریم عبارتند از:
شادابی
لذت
غافلگیری
جلب توجه
محتوای اختصاصیپ
شاخصه های احساس در یک طراحی سایت موفق
  
با توجه به موارد گفته شده ، باید دقت داشته باشید که هر زمانی که به محتوای سایت خود نگاه می کنید ، حداقل یکی از موارد زیر را در سایت خود جست وجو کنید که مخاطب شما جدا از محتوای سایت ، به آن جذب شود و در سایت بماند.
به نمونه هایی از به کارگیری عناصر معرفی شده در طراحی سایت دقت کنید:
به کارگیری عنصر غافلگیری
اگر یک سایت فرشگاهی را طراحی می کنید ، مثلا طراحی سایت فروشگاهی ، این اصل مهم ترین مورد برای کاربران است. اگر در سایت شما مواردی به عنوان SALE یا فروش فوق العاده وجود دارد ، بهتر است حین طراحی سایت از طراحی سایت بخواهید که این مورد را در صفحه ی اول به صورتی که کاربر غافلگیر شود ،درج کند.
به کارگیری عنصر جلب توجه
یک هدر مناسب ، البته با شناخت کافی از بخش های تشکیل دهنده یک وب سایت ، می تواند به ایجاد چنین بخشی دقت کند. به طور کلی هر بخش از سایت باید با کاربر صحبت کند! اگر یک دوره ی مجازی برای کاربران وب سایت خود تهیه دیده اید ، سعی کنید هدر سایتتان را به صورت ریسپانسیو ، زنده و حتی سه بعدی تهیه کنید.
در صورتی نیاز می توانید مفهوم طراحی ریسپانسیو را که قبلا توضیح داده ایم ، برای طراحی سایت بهتر مطالعه کنید.


منبع: شاخصه های احساس در یک طراحی سایت موفق


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.