تاثیر احساس در طراحی سایت

با مطالعه ی تاثیر رنگ ها در طراحی سایت که قبلا خواندید ، متوجه می شوید که یک وب سایت ، علاوه بر این که المان های مشخصی دارد ، یک بخش خاص دارد که قطعا باید با احساس کاربران تعامل داشته باشد. برای این که بتوانید طراحی سایت موفقی داشته باشید ، باید به تاثیر احساس در طراحی سایت که در ادامه به آن اشاره می کنیم توجه داشته باشید.

تاثیر احساس در طراحی سایت

  

ارتباط احساس در طراحی سایت

بخش هایی که محیط یک سایت را تشکیل میشوند ، نظیر بخش های اصلی یک وب سایت که قبلا گفته شد ، شامل تصاویر ، اشکال ، رنگ ها و به طور کلی هر چیزی است که نظر خواننده را به خود جلب کند. سوال هایی که در به کارگیری احساس در طراحی سایت ابتدا به ذهن می رسد عبارتند از:
به کار گیری عنصر X ، چگونه نظر کاربر را جلب می کند؟
از چه نوع قالبی استفاده کنیم که سبب شود وب سایت ما متمایز جلوه کند؟
و…
به طور کلی طراحی سایت ، بیانگر یه احساس خاص است که می توان در بخش های مختلف آن را جست وجو کرد. در ادامه این شاخصه ها را می خوانید.
وب سایت تمیز و قابل فهم
این که یک سایت نمایش خوبی داشته باشد و از هر بی نظمی ، شلوغی بی مورد و…عاری باشد ، نشانگر یک ذهن آرام است. ذهنی که توانسته است تحت تاثیر یک احساس قوی ، طراحی سایتکاربر پسندی را ایجاد کند.
طراحی لذت بخش
اگر کمی ریزبین باشید ، متوجه میشوید که شما نیز بارها وارد وب سایت هایی شده اید که با بازکردن یک صفحه ، به سمت مشاهده ی سایر صفحات ترغیب شوید . در واقع مشاهده خود سایت ، بدون هیچ هدفی برای شما لذت بخش است. چنین طراحی هایی ، به جای این که ذهن را خسته کنند ، بیشتر شبیه یک تجربه ی جدید هستند که ناشی از احساس شادابی طراح وب سایت است.

منبع: تاثیر احساس در طراحی سایت


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.