راهنمای طراحی فوتر های جذاب تر – بخش دوم

در بخش اول ، نکاتی را برای داشتن فوتر جذاب تر معرفی کردیم. حال در این بخش ساختار کلی و متداول فوتر و بخش های اجباری آن را توضیح می دهیم که در طراحی سایت باید لحاظ شود.

ایده های برتر برای طراحی فوتر های جذاب

رنگی که باید استفاده شود و لینک های اساسی که باید قطعا در فوتر به کار گرفته شود در ادامه می خوانید. قبل از هر چیز دقت داشته باشید که به این ناحیه از سایت نباید نظیر یک بخش برای ارتقا رتبه سایت نگاه کرد زیرا گوگل فوتر را برای آنالیز خیلی کم بررسی می کند و این بخش از سایت معمولا در بهبود رتبه سایت تاثیری ندارد. پس تنها به منزله ی بخشی برای جذب مخاطب و تسهیل دسترسی کاربر است.

راهنمای طراحی فوتر های جذاب تر – بخش دوم

  

بخشی از فوتر قطعا باید بدون محتوا باشد
با این که قرار دادن بخش هایی بدون محتوا در سایت ، تنها اشغال فضای سایت است و فایده ای برای رنک سایت ندارد، امادر طراحی سایت معمولا بخش هایی از سایت بدون محتوا قرار داده میشود. فوتر نیز به همین ترتیب است.
بخشی تحت عنوان ” درباره ما” را در فوتر قرار دهید
وقتی در حال طراحی بلوک های فوتر هستید ، یکی از این ستون ها را برای معرفی نویسنده و مدیر سایت و به طورکلی صاحب سایت اختصاص دهید.
از لینک های اساسی غافل نشوید
بلاگ یا مطالب سایت، درباره ما ، ارتباط با ما و موقعیت فعلی شما می تواند گزینه های خوبی برای طراحی فوتر باشد.
آیکن های شبکه اجتماعی را نیزمی توانید از بخش های بالایی سایت حین طراحی سایت ، به پایین منتقل کنید.
از ساب فوتر استفاده کنید
یکی دیگر از بخش های اساسی در سایت، ساب فوتر است. در ساب فوتر که زیر فوتر اصلی قرار میگیرد ، لینک های اصلی و عبارت کپی رایت قرار میگیرد. ساب فوتر طراحی فوتر را زیباتر می کند.


منبع: راهنمای طراحی فوتر های جذاب تر – بخش دوم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.