معرفی فریم ورک AMP توسط گوگل

معرفی فریم ورک AMP توسط گوگل

برای بسیاری کاربران، بارگذاری صفحات وب روی تلفن همراه بسیار کند، سنگین و خسته کننده بود. اما نباید اینگونه ادامه پیدا می کرد. پروژه شتاب دهنده صفحات وب برای مبایل یا فریم ورک AMP گوگل، یک ابتکار متن باز است که در برگیرنده ویژگی های بصری می باشد و منتشر کنندگان می توانند محتوای بهینه شده صفحات وب را برای موبایل بر اساس این ویژگی ایجاد کنند.  

فریم ورک AMP یا Accelerated Mobile Pages چیست؟

Accelerated Mobile Page به معنی افزایش سرعت لود صفحه ها در گوشی های موبایل می باشد. از آنجایی که موبایل مهمترین وسیله برای دسترسی به اینترنت محسوب می شود، چندین شرکت ابر تکنولوژی به دنبال راهی بودند تا صفحات وب را برای موبایل بهینه سازی کنند.
اپلیکیشن هایی که باعث کند شدن سرعت صفحات وب روی موبایل می شدند و مسدود کننده های آگهی جهت سرعت بخشیدن به مرورگر های وب در تلفن همراه، در حال گسترش روز افزون بودند.
ازین رو Google AMP یا Google accelerator Mobile Page وارد عرصه شد تا این مشکل را حل کند و سرعت بارگذاری صفحات وب را برای تلفن های همراه بهینه سازد. افزایش سرعت بارگذاری صفحات وب در مبایل، به معنای افزایش سرعت بارگذاری تبلیغات می باشد.
پروژه AMP به طور رسمی از طرف گوگل اعلام شد و شرکت های Twitter، WordPress و چندین شرکت دیگر از آن پشتیبانی کردند. AMP یک فریم ورک متن باز است که سرعت فوق العاده سریعی در بارگذاری صفحات HTML را دارد. گوگل از وبمستر ها می خواهد در تولید محتوای غنی تر از المان های مرسوم استفاده کنند.

چگونه طبق استاندار های فریم ورک AMP باشیم؟

استاندارد AMP با یک تغییر کوچک در کد های HTML حاصل خواهد شد و یا می توانید با یک نسخه سازگار از صفحه وب خود با AMP ایجاد کرده و آن را به نسخه استاندارد وب سایت خود لینک دهید.
در درجه اول استاندارد AMP برای صفحات وب استاتیک در نظر گرفته شده است. مقالات، اخبار، وبلاگ ها و امثال آن ها.
AMP HTML یک زیر مجموعه از HTML با کد های خاصی از جاوا اسکریپت می باشد و قرار است شامل روش های استاندارد سازی شده ی کد های آنالیتیکز باشد، اما استفاده از کد های جاوا اسکریپت را بشدت محدود می کند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.