معرفی کاربردهای کد QR

کد QR یا همان Code Quick Responding کد هایی هستند که استفاده از آن ها روز به روز در حال گسترش می باشد و مطمئنا نمونه هایی را در سایت های اینترنتی مشاهده کرده اید. اما هنوز خیلی ها از کاربرد های کد QR اطلاع ندارند. کد کیوآر کاربرد ارزنده ای می تواند داشته باشد. در این بخش به معرفی کاربرد های QR می پردازیم. کد کیوآر امروزه در طراحی سایت بسیار طرفدار پیدا کرده است.

معرفی کاربردهای کد QR

  

کاربرد های کد QR

کد های کیوآر عموما برای هدایت کاربران به یک آدرس اینترنتی خاص استفاده می شوند. اما برخلاف تصور عموم، این تنها کاربرد کد های QR نیست. کد های کیوآر موارد و کاربرد های استفاده مختلف و ارزنده ای دارند که روز بروز در حال گسترش می باشد.
یکی دیگر از دیگر کاربرد کد های QR برای باز کردن یک موقعیت بر روی نقشه و هدایت کاربران به آن موقعیت می باشد. همچنین برای باز کردن یک لینک و یا متن اشتراک گذاری شده در یکی از شبکه های اجتماعی استفاده می شود.

چگونه یک کد QR بسازیم؟

ساخت کد QR بسیار آسان است. می توان با استفاده از ساخت کد QR رایگان گوگل و سایت هایی مانند Kaywa و Qurify، کد QR خود را بسازید.

استفاده از QR در vCard یا کارت ویزیت
می توان به سادگی آدرس، شماره تلفن و سایر اطلاعات تماس خود را در کد QR کارت ویزیت خود قرار دهید و به مشتریان ارائه دهید. با اسکن این کد ها تمامی اطلاعات تماس شما به کاربران منتقل خواهد شد.

اطلاعات و تنظیمات شبکه Wifi
حتما تا کنون با خدمات رایگان اینترنت که در رستوران ها و هتل ها ارائه می دهند مواجه شده اید. این اماکن می توانند با استفاده از کد QR، اطلاعات wifi را برای مشتریان بفرستند. با اسکن کد QR توسط مشتریان، اطلاعات و تنظیمات wifi به گوشی های آن ها فرستاده شده و internet access فراهم می شود.

هدایت کاربر به یک صفحه اینترنتی
با استفاده از کد های QR می توان برای هدایت کاربر به یک صفحه اینترنتی استفاده کرد. یک آدرس URL را در قسمت مقصد قرار داده و کاربری که QR شما را اسکن می کند، به آدرس URL مورد نظر ارجاع داده می شود.


منبع: معرفی کاربردهای کد QR

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.