روان شناسی رنگ ها در طراحی سایت مدرن بخش دوم

در بخش اول ، به معرفی مفهوم روانشناسی رنگ ها و نمونه هایی از روان شناسی رنگ های رایج در طراحی سایت ، پرداختیم.  در این بخش و بخش بعد ، علاوه بر معرفی روان شناسی سایر رنگ ها ، به شرح نحوه استفاده صحیح و هماهنگ از روان شناسی رنگ ها در طراحی سایت خواهیم پرداخت.

روان شناسی رنگ ها در طراحی سایت مدرن بخش دوم

  تاثیر روان شناسی رنگ ها در طراحی سایت

ابتدا روان شناسی سایر رنگ ها را در طراحی سایت، بررسی می کنیم :
قرمز
قرمز نماد شور و هیجان و سرزندگی می باشد. کسانی که رنگ قرمز را برای وب سایت خود انتخاب می کنند ، معمولا صاحب یک سایت تفریحی ، مفرح و جذاب هستند. این رنگ ها ، مخاطب را به نحو خاصی تحت تاثیر قرار می دهد. از قرمز بیشتر در طراحی سایت های رستورانی و صنعتی مرتبط با غذا استفاده میشود.
آبی
رنگ آبی مختص سایت های شرکتی و نمادهای تجاری خاصی است که سعی دارند با طراحی سایت آبی رنگ خود ، اعتماد مشتریان را جلب کنند.
سبز
سبز نماد طبیعت است و معمولا سایت هایی که اعمال انسان دوستانه و سازگار با محیط را انجام می دهند ، از این رنگ استفاده می کنند. ناگفته نماند که سایت های بسیاری رنگ سبز را برای جلب توجه در طراحی سایت ، به کار می برند.
زرد
در رنگ زرد دارای تضاد نهفته است . گاهی این رنگ نماد رضایت و خوش بینی است. برخی معتقدند استفاده زیاد و بیش از حد استاندارد از رنگ زرد در طراحی سایت ، ریسک دارد و مطمئن نیست.
نارنجی
اعتماد به نفس و یا القای تکانشگری در طراحی سایت ها ، با استفاده از رنگ نارنجی ممکن می شود.
بنفش
بنفش رنگ لوکس ، خاص و صرفا برای خودنمایی است. سایت هایی که از این رنگ به صورت ویژه و متمرکز استفاده می کنند ، موضوعات خاص دارند.

منبع: روان شناسی رنگ ها در طراحی سایت مدرن بخش دوم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.