در بخش اول ، به معرفی مفهوم روانشناسی رنگ ها و نمونه هایی از روان شناسی رنگ های رایج در طراحی سایت ، پرداختیم. در این بخش و بخش بعد ، علاوه بر معرفی روان شناسی سایر رنگ ها ، به شرح نحوه استفاده صحیح و هماهنگ از روان شناسی رنگ ها در طراحی سایت خواهیم پرداخت.
ابتدا روان شناسی سایر رنگ ها را در طراحی سایت، بررسی می کنیم :
قرمز
قرمز نماد شور و هیجان و سرزندگی می باشد. کسانی که رنگ قرمز را برای وب سایت خود انتخاب می کنند ، معمولا صاحب یک سایت تفریحی ، مفرح و جذاب هستند. این رنگ ها ، مخاطب را به نحو خاصی تحت تاثیر قرار می دهد. از قرمز بیشتر در طراحی سایت های رستورانی و صنعتی مرتبط با غذا استفاده میشود.
آبی
رنگ آبی مختص سایت های شرکتی و نمادهای تجاری خاصی است که سعی دارند با طراحی سایت آبی رنگ خود ، اعتماد مشتریان را جلب کنند.
سبز
سبز نماد طبیعت است و معمولا سایت هایی که اعمال انسان دوستانه و سازگار با محیط را انجام می دهند ، از این رنگ استفاده می کنند. ناگفته نماند که سایت های بسیاری رنگ سبز را برای جلب توجه در طراحی سایت ، به کار می برند.
زرد
در رنگ زرد دارای تضاد نهفته است . گاهی این رنگ نماد رضایت و خوش بینی است. برخی معتقدند استفاده زیاد و بیش از حد استاندارد از رنگ زرد در طراحی سایت ، ریسک دارد و مطمئن نیست.
نارنجی
اعتماد به نفس و یا القای تکانشگری در طراحی سایت ها ، با استفاده از رنگ نارنجی ممکن می شود.
بنفش
بنفش رنگ لوکس ، خاص و صرفا برای خودنمایی است. سایت هایی که از این رنگ به صورت ویژه و متمرکز استفاده می کنند ، موضوعات خاص دارند.