یکی از مهم ترین اصول در طراحی سایت ، کسب رضایت مشتریان است. اما گاهی اوقات به کارگیری برخی از عناصر ، سبب آزار مشتریان می شود و به این ترتیب ، کیفیت طراحی سایت ، پایین می آید. این که کاربران از امکانات یک سایت ، که در طول طراحی سایت در آن گنجانده میشود ، راضی نباشند ، مهم ترین مسئله در طراحی سایت است. در ادامه با چیزهایی که سبب آزار مشتریان در طراحی سایت میشود ، آشنا می شوید.
چه چیزی سبب نارضایتی کاربران در طراحی سایت میشود؟
بی توجهی به بخش “درباره ما”
اگر برند شناخته شده ای را معرفی می کنید ، شاید لزوم درج بخش درباره ما ، چندان مطرح نباشد. اما برای کسب وکار های نوپا ، درج این بخش در طراحی سایت ، اهمیت دوچندان دارد. همچنین برخی از سایت ها این بخش ها را درج می کنند ، اما اطلاعات ناقصی را قرار می دهند که عملا باعث میشود بود و نبود این قسمت در سایت ، تفاوتی نداشته باشد!
استفاده از کلمات کلیدی نامربوط
گاهی در طراحی سایت ، تاکید میشود که یک سری از کلمات در معرفی بخش های مختلف ، به صورت قطعی به کار برده شود. مثلا اگر شما سایتی را جهت فروش محصولات خانگی طراحی می کنید ، عنوان خرید ارزان را در تمامی قسمت ها درج می کنید و سعی می کنید طراحی سایت شما ، همزمان بهینه باشد. یکی از مهم ترین اشتباهات چه حین طراحی سایت و چه بعد از آن ، استفاده از کلمات کلیدی نامربوط است!
در دهه 2000 ، خیلی از سایت ها ، حتی سایت های استاتیک ، به درج کلیدواژه یا کلمه کلیدی محبوب و رایج جهت کسب رتبه بیشتر پرداختند. از رایج ترین اشتباهات فاحش در طراحی سایت ، استفاده از این کلمات در معرفی بخش های مختلف ، بدون وجود ارتباطی میان محتوای اصلی سایت است
منبع: چیزهایی که مردم از دیدن آن ها در طراحی سایت متنفرند – بخش دوم