در 21 آپریل 2015، جستجو و رتبه بندی گوگل بر اساس استفاده از Mobile Friendly بودن سایت شکل گرفت.
این تغییر در جستجو هایی که از مبایل استفاده می شوند، در سراسر جهان تاثیر خواهد گذاشت و تاثیر قابل توجهی نیز در نتایج جستجوی گوگل خواهد داشت.
کاربران نتایج جستجوی بهتر و راحت تر و نیز بهینه شده با کیفیت بالا برای جستجو های موبایل در سایت های Mobile Friendly خواهند داشت. سایت شما نیز باید آماده این تغییرات در جستجو باشد.
آیا سایتتان را مطابق با استاندارد Mobile Friendly گوگل طراحی کرده اید؟
بازاریاب های وبسایت های B2B باید سایت های خود را طبق الگوریتم جستجوی مبایل یا استاندارد Mobile Friendly بهینه کنند.
همه ی ما با آمار های نشان دهنده رشد استفاده از موبایل آشنا هستیم. در طول چند سال گذشته استفاده از اینترنت در دستگاه های موبایل بیش از PC بوده است و گوگل با اعلام اینکه جستجوی تلفن همراه در موتور های جستجوگر در حال حاضر بیش از جستجوی دسکتاپ بوده است، الگوریتم Mobile Friendly خود را ارائه داد.
امروزه موبایل یک عنصر حیاتی در استراتژی هر بازاریابی موفق می باشد. سایت هایی که از ویژگی Mobile Friendly استفاده نمی کنند مشکلات زیر را خواهند داشت:
افت در رتبه بندی گوگل
از دست دادن ترافیک سایت در موبایل
افزایش نرخ فرار
روش های بهینه سازی وبسایت برای موبایل:
طراحی ریسپانسیو
در طراحی ریسپانسیو بهینه برای Mobile Friendly سایت، هنگام تغییر استفاده کاربر از موبایل به تبلت یا دسکتاپ و … کاملا سازگار خواهد بود و یکی از روش های بهینه سازی توصیه شده وب سایت برای موبایل است.
طراحی داینامیک
بهینه سازی برای موبایل در طراحی داینامیک، هنگام استفاده از وسیله ای به وسیله ی دیگر، مانند موبایل، تبلت و PC و … برای تناسب و سازگاری با هر کدام از دستگاه ها، تغییر خواهد کرد.
سایت های موبایل
این روش نیازمند ایجاد سایت جداگانه برای ورژن موبایل می باشد و به اندازه طراحی های ریسپانسیو توصیه نمی شود. طراحی ریسپانسیو بهترین گزینه برای استفاده سایت های Mobile Friendly می باشند.