طراحی سایت ریسپانسیو

امروزه ریسپانسیو یا واکنش گرا به کلمه ای رایج در دنیای طراحی سایت تبدیل شده است. همه طراحان سایت به طراحی سایت ریسپانسیو روی آورده اند.

طراحی سایت ریسپانسیو

  طراحی سایت ریسپانسیو

شما هم اگر قصد دارید وب سایت خود را ریسپانسیو کنید بهتر است قبل از شروع از مزایای آن آگاه شوید. ده فایده عالی طراحی سایت ریسپانسیو عبارتند از:

انعطاف پذیری طراحی سایت ریسپانسیو

محتوای وبسایت ریسپانسیو شما این قابلیت را دارد که در نمایشگرهای مختلف به طور یکپارچه ای باشند. به عبارتی دیگر کاربران می توانند با تبلت، گوشیهای هوشمند و یا هر دستگاه دیگر به وب سایتتان دسترسی داشته باشند بدون آنکه محتوای نامنظم یا سرعت بارگذاری پایینی برایشان نمایش داده شود.

توصیه طراحی سایت ریسپانسیو توسط گوگل

معمولا هر زمانی که گوگل چیزی را به میلیونها بازاریاب دیجیتال معرفی می کند، به نفع آنهاست که از آن استفاده کنند. علاوه بر این گوگل صاحب 67 درصد از بازار جستجو است و به تجربه کاربری وفادار است. گوگل از روی تجربه می داند که کاربران، سایت ریسپانسیو دوست دارند. پس اگر به شما توصیه می کند که از طراحی ریسپانسیو استفاده کنید، بهتر است به آن عمل کنید.

بهبود تجربه کاربری طراحی سایت ریسپانسیو

در قلمرو بازاریابی دیجیتال، محتوا پادشاه است، اما اگر کاربران نتوانند به آسانی به آن دسترسی داشته باشند پس در واقع هیچ کمکی به شما نمی کند. وقتی وبسایتتان را ریسپانسیو می کنید، محتوا خیلی سریع و بدون هیچ گونه بی نظمی روی صفحه شما می آید و دیگر نیازی به تنظیم دستی سایز نیست.

مدیریت آسان طراحی سایت ریسپانسیو

وقتی یک وبسایت جدا برای دسکتاپ و موبایل دارید، به دو تیم مجزای سئو، طراحی سایت و تولید محتوا نیاز دارید که بسیار پیچیده می شود. اما وقتی وبسایت ریسپانسیو داشته باشید، یک پایه و اساس دارید که می تواند همه این کارها را در آن واحد انجام دهد.

به صرفه بودن طراحی سایت ریسپانسیو

علیرغم شایعه ها که می گویند یکی از گرانترین طراحی ها، طراحی وبسایت ریسپانسیو است، درواقع کاملا به صرفه است. هزینه های ابتدایی آن شاید کمی گران باشد اما در بلند مدت کاملا برآورد خواهد شد.

اجتناب از محتوای دو نسخه ای در طراحی سایت ریسپانسیو

محتوای دو نسخه ای می تواند ضرر عمده ای به رنک شما برساند. داشتن سایت جداگانه برای موبایل و دسکتاپ شانس داشتن اینگونه محتواها را افزایش می دهد.

لینک بیلدینگ قویتر در طراحی سایت ریسپانسیو

لینک بیلدینگ زمانی مفید واقع می شود که مشتریانی که روی لینکی کلیک می کنند، وارد سایت شما شود. وقتی وبسایتتان اندازه قالب ریسپانسیو نباشد، دیرتر بالا می آید و تجربه کاربری بدی ایجاد می کند.

میزان برگشتی پایین در طراحی سایت ریسپانسیو

تقریبا نیمی از کاربران گزارش دشواری مشاهده یک سایت استاتیک را داده اند و این باعث شده تا آنها وارد سایت رقیب شوند. وقتی وبسایت ریسپانسیو ندارید، میزان برگشت و خروج از سایتتان افزایش می یابد.

سرعت بیشتر صفحه در طراحی سایت ریسپانسیو

سرعت بارگذاری یک صفحه معمولی در همه دستگاهها هفت ثانیه است که خیلی از سرع ایده آل- یک ثانیه- فاصله دارد. چهل درصد از همه کاربران موبایل اگر بارگذاری صفحه ای بیش از سه ثانیه طول بکشد، آن را ترک می کنند. با سرعت بالای وبسایت ریسپانسیو دیگر با چنین مشکلی مواجه نمی شوید.

مدیریت سایت کارامد در طراحی سایت ریسپانسیو

مدیریت سایت ریسپانسیو هزینه و زمان خیلی کمتری نسبت به دو سایت مجزا نیاز دارد. به جای درگیر بودن با محتوا و اطلاعات دو سایت، در یک سطح می توان به اطلاعات دسترسی پیدا کرد.


منبع: طراحی سایت ریسپانسیو

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.